تحلیل تاثیر مولفههای مسئولیت اجتماعی بر کیفیت ارائه خدمات عمومی (مطالعه موردی شهرداری شهر اشتهارد)
محورهای موضوعی : خطمشیگذاری عمومی در مدیریتجواد معدنی 1 , فتاح شریف زاده 2 , داود حسینپور 3
1 - مسئول مکاتبات
2 - -
3 - -
کلید واژه: مسئولیت, مسئولیت اجتماعی, خدمت, خدمات عمومی, شهرداری شهر اشتهارد,
چکیده مقاله :
زمینه: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن امور، مباحث مسئولیت اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، بگونهای که عدم رعایت اصول اجتماعی با برخوردهای انسانی و اخلاقی مواجه میشوند. این چنین فعالیتهای غیراخلاقی باعث از بین رفتن ارزشهای انسانی و اخلاقی شده و از طرفی موجب ایجاد مشکلات برای سازمان و عدم ارائه خدمات عمومی مناسب از جانب آن میشود. هدف: هدف این پژوهش تحلیل تاثیر مولفههای مسئولیت اجتماعی بر کیفیت ارائه خدمات عمومی در شهرداری شهر اشتهارد میباشد. روش: روش مقاله حاضر توصیفی پیمایشی است. حجم جامعه آماری 200 نفر از پرسنل این سازمان است که با استفاده از فرمول کوکران 132 نفر بعنوان نمونه تصادفی مورد آزمون قرار گرفتند. برای جمعآوری دادههای از پرسشنامه استفاده شده که برای سنجش پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ و برای تعیین روایی آن، سوالات را در اختیار چندتن از استادان صاحبنظر قرار دادیم. نتایج: نتایج نشان داد مولفههای مسئولیت اجتماعی، بر کیفیت ارائه خدمات عمومی؛ تاثیر مثبت و معناداری دارند.
Background: Today, with the advancement of technology and complicated things, namely modern societies, issues of social responsibility has been increasingly in the spotlight, so that non-compliance with the principles of human social and moral conflicts encountered. The importance of this is that many scholars believe that the lack of attention to social responsibility, measures of demand, sometimes immoral. The aim of this study was to analyze the impact of social factors on the quality of public services in the municipality is Eshtehard. Methods: The present study is descriptive - survey. Population size of 200 personnel of the organization using a random sample of 132 subjects in the study were tested in this study. A questionnaire was used to collect the data to determine its validity, the number of professors were considered. To measure reliability, Cronbach's alpha coefficient was calculated by spss software for social responsibility questionnaire 0.933 and 0.90 per cent respectively of the value of public service questionnaire that was a good value. Results: The results showed that the components of social responsibility, the quality of public service, have a significant positive impact.