ارائه سیستم جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی در بانک رفاه
محورهای موضوعی : مدیریت
سید کامبیز طالبی احمدی
1
,
مجتبی طبری
2
*
,
یوسف قلیپور کنعانی
3
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
2 - دانشیار گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
3 - استادیار گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
کلید واژه: سیستم, جبران خدمت, برند کارفرمایی, بانک رفاه.,
چکیده مقاله :
هدف: هدف این پژوهش، ارائه سیستم جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی در بانک رفاه است. روش: تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی، به لحاظ روش گردآوری داده ها، اکتشافی و به لحاظ ماهیت دادهها، کیفی و کمی (آمیخته) است. روش گردآوری دادهها و تحلیل در بخش کیفی، از نوع مصاحبه و جهت تحلیل از روش تحلیل تم(مضمون)، استفاده گردید و در بخش کمی، پرسشنامه و مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) است. جامعه پژوهش حاضر را کارشناسان و صاحبنظران مرتبط با مبحث تحقیق در شعب بانک رفاه و همچنین اساتید بازاریابی در دانشگاه، تشکیل دادند. در این تحقیق و در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه-گیری گلوله برفی، از نظرات 16 نفرخبره استفاده شد. همچنین، در بخش آماری تحقیق و بر اساس روش نمونهگیری در دسترس و فورمول کوکران، از نظرات 225 نفر از کارشناسان مرتبط با مبحث تحقیق، استفاده گردید. یافتهها: فرایند تجزیه و تحلیل دادهها در دو مرحله انجام شد که شامل شناسایی ابعاد و مولفه های سیستم از طریق مصاحبه و تحلیل تم؛ اعتبارسنجی مدل تحقیق از طریق پرسشنامه و روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی(PLS) است. نتیجه گیری: نتایج نشان داد، سیستم جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی در بانک رفاه دارای سه بعد اصلی شاملِ شاخصههای ورودی سیستم، فرآیندهای سیستم و نیز شاخصهای خروجی سیستم است.
Aim: The purpose of this research is to provide a service compensation system with the approach of improving the employer brand in Refah Bank. Methods: This research is applied in terms of purpose, exploratory in terms of data collection method, and qualitative and quantitative (mixed) in terms of data nature. The method of data collection and analysis was used in the qualitative part, interview type, and theme analysis method were used for analysis, and in the quantitative part, it was a questionnaire and structural equation modeling with the partial least squares (PLS) approach. The current research community was formed by experts and experts related to the research topic in Refah Bank branches as well as marketing professors in the university. In this research and the qualitative section, the opinions of 16 experts were used using the snowball sampling method. Also, in the statistical part of the research, based on the available sampling method and Cochran's formula, the opinions of 225 experts related to the research topic were used. Findings: The process of data analysis was done in two stages, which include identifying the dimensions and components of the system through interviews and theme analysis; Validation of the research model is through a questionnaire and structural equation modeling method with partial least squares (PLS) approach. Conclusion: The results showed that the service compensation system with the approach of improving the employer brand in Refah Bank has three main dimensions including system input indicators, system processes, and system output indicators.