چکیده:
دراین مقاله سه مدل چسبندگی-لغزش(Farra,Harajli,CEB-FIP) که برمبنای نتایج مطالعات تجربی قبلی بدست آمده اند، مطالعه می شوند تا اثر چسبندگی-لغزش در فاصله ی ترک و نحوه ی انتشار ترک صفحه ی بتن آرمه بررسی شود. برای این منظور، یک صفحه ی بتن آرمه با استفاده از مدل عددی
چکیده کامل
چکیده:
دراین مقاله سه مدل چسبندگی-لغزش(Farra,Harajli,CEB-FIP) که برمبنای نتایج مطالعات تجربی قبلی بدست آمده اند، مطالعه می شوند تا اثر چسبندگی-لغزش در فاصله ی ترک و نحوه ی انتشار ترک صفحه ی بتن آرمه بررسی شود. برای این منظور، یک صفحه ی بتن آرمه با استفاده از مدل عددی شبکه ای توسط نرم افزار ABAQUS مدل سازی شده است و روند ترک خوردگی توسط خرابی عضوهای میله ای بتن نشان داده شده است. مدل های شبکه ای بر اساس معیار ترک خوردگی توسعه یافته و با بکارگیری اصول مکانیک شکست در ارزیابی ترک خوردگی اعضا بتن آرمه بکار رفته اند. بتن وفولاد با یک مدل برهم کنش دهنده (Bond-Link) و با در نظر گرفتن اثر چسبندگی-لغزش با یکدیگر ترکیب شده اند تا رفتار مصالح ترکیبی بتن آرمه را توصیف کنند. نتایج تحلیل ها نشان دادهاند که مدل های چسبندگی-لغزش تاثیر مهمی در فاصله ی ترک، عرض ترک، نحوه ی انتشار ترک و موضع شدگی خرابی دارند.
پرونده مقاله