تحقیق حاضر با عنوان تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران می باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین تاثیر مشتری گرائی بر تعهدات رفتاری، ارتباطات و عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده محصولا چکیده کامل
تحقیق حاضر با عنوان تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران می باشد. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین تاثیر مشتری گرائی بر تعهدات رفتاری، ارتباطات و عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده محصولات پائین دستی پتروشیمی می باشد. در این تحقیق از روش تحقیق پیمایشی به منظور بررسی تاثیر مشتری گرائی بر عملکرد صادرات با توجه به نقش تعهدرفتاری و ارتباطات در شرکت های صادر کننده پائین دستی پتروشیمی در ایران استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های صنعت پتروشیمی(صنایع پائین دستی) شکل می دهند. بنابراین می توان عنوان نمود که جامعه آماری این تحقیق شامل مدیران و کارشناسان بازاریابی 600 شرکت فعال در صنعت پتروشیمی می باشند. حال با توجه به آنکه به طور متوسط در هر شرکت می توان تعدادی از مدیران و کارشناس بازاریابی مشغول به فعالیت می باشند بنابراین می توان انتظار داشت که اعضای جامعه حاضر را می توان نامحدود در نظر گرفت. حال با توجه به آنکه جامعه آماری می توان عنوان نمود که حجم نمونه با توجه به جدول مورگان برای تعداد جامعه نامحدود تعداد اعضای نمونه برابر 384 مورد می باشد . نتایج تحقیق نشان می دهد که تعهدات رفتاری بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنی داری دارد . ارتباطات بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت معنی داری دارد.. مشتری گرایی بر تعهدات رفتاری تأثیر مثبت معنی داری دارد. مشتری گرایی بر ارتباطات تأثیر مثبت معنی داری دارد. عملکرد صادراتی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت معنی داری دارد .
پرونده مقاله
هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی با ملاحضه نقش میانجی آوای سازمانی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به تعداد 287 نفر است که 165 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از د چکیده کامل
هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی با ملاحضه نقش میانجی آوای سازمانی میباشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به تعداد 287 نفر است که 165 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. نتایج آزمون تحلیل حداقل مربعات جزئی نشان داد هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان سازمان تأثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین، با توجه به تأثیر هوش هیجانی بر آوای سازمانی و از طرفی تأثیر آوای سازمانی بر رضایت شغلی، نتایج حاکی از وجود نقش میانجی آوای سازمانی در تأثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی دارد. بطور کلی، یافتههای ما نشان میدهد که چگونه روند فکری کارکنان میتواند منجر به ایجاد حس نزدیکی، تعهد سازمانی و صدای آن ها شود که این موضوع می تواند رضایت آن ها را در پی داشته باشد.
پرونده مقاله
امروزه مشتریان راضی به عنوان یکی از الزامات بازاریابی موفق محسوب می شوند. مدیران شرکت ها می دانند که رضایت مشتریان نتایجی همچون نگرش مثبت به برند، تبلیغات شفاهی مثبت، وفاداری و ابقاء مشتریان را به دنبال دارد. افراد برای انتخاب سازمان تامین کننده نیازهایشان، معیارهای مخت چکیده کامل
امروزه مشتریان راضی به عنوان یکی از الزامات بازاریابی موفق محسوب می شوند. مدیران شرکت ها می دانند که رضایت مشتریان نتایجی همچون نگرش مثبت به برند، تبلیغات شفاهی مثبت، وفاداری و ابقاء مشتریان را به دنبال دارد. افراد برای انتخاب سازمان تامین کننده نیازهایشان، معیارهای مختلفی را مد نظر قرار می دهند. یکی از این معیارها می تواند مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها باشد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت در غالب 4 بعد مسئولیت خیرخواهانه، اخلاقی، قانونی و اقتصادی بر رضایت و ابقاء مشتریان است. برای این منظور داده ها از 384 نفر از مشتریان شرکت ایران خودرو در استان گیلان با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است.برای تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده شده است. یافته ها حاکی از این است که از ابعاد مسئولیت اجتماعی، تاثیر ادراک از مسئولیت خیرخواهانه و قانونی بر ایجاد رضایت تایید شده است. و براساس داده ها، تاثیر ادراک از مسئولیت اخلاقی و اقتصادی بر رضایت مورد تایید قرار نگرفته است. همچنین بیشترین تاثیر مربوط به رابطه ادراک از مسئولیت خیرخواهانه بر رضایت مشتریان می باشد. به علاوه تاثیر رضایت بر ابقا مشتری نیز مورد تایید قرار گرفته است. این یافته ها به بازاریابان برای طراحی استراتژی های بازاریابی اجتماعی کمک میکند.
پرونده مقاله
دیپلماسی تجاری مربوط به موضوع های سیاست کلان تجاری بوده و به دنبال تامین اهداف و منابع توسعه ای کشور است و مسائلی از قبیل ثبات اقتصادی، امنیت غذایی، تامین مسکن، مبارزه با فقر، قانون رقابت و منطقه گرایی است. هدف از تحقیق حاضر آینده پژوهشی دیپلماسی تجاری در تجارت بین المل چکیده کامل
دیپلماسی تجاری مربوط به موضوع های سیاست کلان تجاری بوده و به دنبال تامین اهداف و منابع توسعه ای کشور است و مسائلی از قبیل ثبات اقتصادی، امنیت غذایی، تامین مسکن، مبارزه با فقر، قانون رقابت و منطقه گرایی است. هدف از تحقیق حاضر آینده پژوهشی دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل است. این پژوهش ترکیبی از رویکردهای کیفی و کمی است که در آن از روش داده بنیاد جهت طراحی الگوی دیپلماسی تجاری در تجارت بین الملل استفاده شد و از روش معادلات ساختاری به روش کمترین مجذورات جزئی برای آزمون مدل مفهومی پژوهش بهره گرفته شد. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش خبرگان حوزه تجارت بین الملل بودند و جامعه آماری در بخش کمی مدیران، معاونین و کارشناسان شرکت های صاداراتی و وارداتی شهر تهران بودند. یافته ها نشان می دهد که اثر مستقیم عوامل مالی بر عوامل سیاسی در سطح (01/0>P) مثبت و معنادار است. همچنین عوامل مالی بر عوامل فرهنگی در سطح (01/0>P) تاثیر معنی دار دارد. همچنین نتایج نشان داد که اثر مستقیم عوامل سیاسی و عوامل فرهنگی بر عوامل بازار در سطح (01/0>P) مثبت و معنادار است و اثر مستقیم عوامل مداخله گر بر عوامل بازار در سطح (01/0>P) منفی و معنادار است.
پرونده مقاله
تحلیل پوششی دادهها(DEA) کارایی نسبی واحدهای تصمیمگیرنده (DMU) را برآورد میکند. مدل تحلیل پوششی دادهها یکی از روشهای سنجش کارایی بوده که جهت ارزیابی واحدهای تصمیم گیرندة متجانس به کار میرود. امّا در استفاده از این تکنیک به ازای واحد تصمیم گیرنده جهت به دست آوردن کا چکیده کامل
تحلیل پوششی دادهها(DEA) کارایی نسبی واحدهای تصمیمگیرنده (DMU) را برآورد میکند. مدل تحلیل پوششی دادهها یکی از روشهای سنجش کارایی بوده که جهت ارزیابی واحدهای تصمیم گیرندة متجانس به کار میرود. امّا در استفاده از این تکنیک به ازای واحد تصمیم گیرنده جهت به دست آوردن کارایی، نیازمند بار فرمولنویسی هستیم، که در نتیجه مقایسة بین واحدهای تصمیم گیرنده در قالب یک وزن مشترک امکانپذیر نمیباشد و مدل دارای قدرت تشخیص پایینی میباشد. این تحقیق از ترکیب فرآیند تحلیل شبکهای (ANP) و تحلیل پوششی دادهها استفاده میکند که این روش میتواند برای مقایسه، ارزیابی و رتبهبندی گزینهها و عملکرد واحدهای تصمیمگیرنده استفاده شود. برای آزمون روش پیشنهادی، کاربرد مدل در مقایسه و رتبهبندی محصولات یک شرکت خودروساز بررسی شده است. از نتایج مدل مشخص است که مدل پیشنهادی برای مسائل عملی مفید خواهد بود.
پرونده مقاله
در سالهای اخیر موضوع اصلی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی تأثیر نظام ها و رویه های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمان و کارکنان بوده است. با افزایش رقابت و گسترش راهبردهای توسعه منابع انسانی، دانشگاه شاهد تلاش خود را برای حفظ کارکنان مستعد به کار گیرد و روحیه کارآفرینی چکیده کامل
در سالهای اخیر موضوع اصلی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی تأثیر نظام ها و رویه های مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمان و کارکنان بوده است. با افزایش رقابت و گسترش راهبردهای توسعه منابع انسانی، دانشگاه شاهد تلاش خود را برای حفظ کارکنان مستعد به کار گیرد و روحیه کارآفرینی را در بین کارکنان خود افزایش دهد تا بهترین عملکرد حاصل شود. در این پژوهش نقش میانجی گرایش به کارآفرینی در ارتباط بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عملکرد سازمان (کارکنان و مالی) در دانشگاه شاهد مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان دانشگاه شاهد بوده که با استفاده از روش برآورد حجم نمونه از جامعه محدود، نمونهای با حجم 143 نفر برآورد شد. براساس مبانی فلسفی پژوهش، جهت گیری پژوهش از نوع کاربردی است؛ استراتژی پژوهش از نوع پیمایشی – مطالعه موردی است. داده های جمع آوری شده، با استفاده از نرم افزار PLS به صورت استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد مالی و عملکرد کارکنان تأثیر مثبت داشته، همچنین گرایش به کارآفرینی عملکرد مالی و عملکرد کارکنان دانشگاه را تحت تأثیر مثبت قرار می دهد، در نهایت مشخص شد گرایش کارآفرینانه به عنوان متغیر میانجی گر در ارتباط بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عملکرد مالی و عملکرد کارکنان می باشد که این تأثیر مثبت است.
پرونده مقاله
خصومت مصرف کننده مفهومی مفید جهت درک واکنش نسبت به محصولات کشورهای خارجی در ادبیات بازاریابی معرفی شده است. پژوهش حاضر تاثیر خصوصیات اجتماعی نظیر تعصب، میهن پرستی و محافظه کاری بر بروز خصومت مصرف کنندگان ایرانی و همچنین پیامدهای آن در قبال محصولات منتسب به کشورهای عربی چکیده کامل
خصومت مصرف کننده مفهومی مفید جهت درک واکنش نسبت به محصولات کشورهای خارجی در ادبیات بازاریابی معرفی شده است. پژوهش حاضر تاثیر خصوصیات اجتماعی نظیر تعصب، میهن پرستی و محافظه کاری بر بروز خصومت مصرف کنندگان ایرانی و همچنین پیامدهای آن در قبال محصولات منتسب به کشورهای عربی را بررسی می نماید. انتخاب روابط بین ایران و اعراب به دلیل وجود روابط پرتنش تاریخی و منازعات اقتصادی و سیاسی جاری ، باعث شده است برخلاف اکثر پژوهش های قبلی بتوان هم خصومت پایدار و هم موقت را در یک مدل بررسی نمود. جامعه آماری مصرف کنندگان ایرانی می باشند که از میانشان نمونه ای تصادفی به حجم 417 در شهرستان اصفهان انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده و با بهره گیری از روش معادلات ساختاری فرضیه ها بررسی شده اند. نتایج حاکی از آن است هرچند خصومت مصرف کنندگان ایرانی تاثیری بر قضاوتشان نسبت به کیفیت محصولات عربی ندارد اما می تواند میزان تمایل آنها به خرید را کاهش دهد. همچنین خصومت ناشی از رخدادهای جاری بیش از خصومت برخاسته از تنازعات تاریخی بر رفتار خرید مصرف کنندگان تاثیر می گذارد. تعصب، محافظه کاری و میهن پرستی نیز به عنوان عوامل تاثیرگذار بر خصومت مصرف کنندگان ایرانی تائید شده اند. در بخش آخر مقاله براساس یافته ها، پیشنهاداتی برای مدیران و پژوهشگران ارائه شده است.
پرونده مقاله
هدف این پژوهش، بررسی تاثیر اندازه شرکت و نرخ تورم بر ساختار سرمایه و سلامت مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بمبئی و توکیو با تاکید بر نقش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی می باشد. بدین منظور، نمونه ای شامل 125 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بها چکیده کامل
هدف این پژوهش، بررسی تاثیر اندازه شرکت و نرخ تورم بر ساختار سرمایه و سلامت مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بمبئی و توکیو با تاکید بر نقش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی می باشد. بدین منظور، نمونه ای شامل 125 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای سال های مالی 1389 الی 1394، نمونه ای شامل 500 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار بمبئی برای سال های مالی 2011 الی 2016 و نمونه ای شامل 250 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار توکیو برای دو بازه زمانی سال های مالی 2011 الی 2013 (قبل از الزام پذیرش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی) و سال های مالی 2014 الی 2016 (بعد از الزام پذیرش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی) مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور اندازه گیری سلامت مالی از دو پارامتر بازده دارایی و بازده سرمایه استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها با استفاده از داده های تابلویی (پانل) نشان داد در بورس اوراق بهادار تهران اندازه شرکت تاثیر منفی و معنی داری بر ارزش شرکت ها دارد، این در حالیست که در بورس اوراق بهادار بمبئی و توکیو اندازه شرکت تاثیر مثبت و معنی داری بر ساختار سرمایه دارد. همچنین در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های مالی 1394-1389 و در بورس اوراق بهادار بمبئی برای سال های مالی 2011 الی 2016 و در بورس اوراق بهادار توکیو طی سال های مالی 2013-2011، اندازه شرکت تاثیر منفی و معنی داری بر سلامت مالی (بازده دارایی و بازده سرمایه) دارند. این در حالیست که در بورس اوراق بهادار توکیو طی دوره مالی 2016-2014 و بعد از الزام پذیرش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی اندازه شرکت تاثیر مثبت و معنی داری بر سلامت مالی (بازده دارایی و بازده سرمایه) دارند. ضمن اینکه در هر سه بورس، نرخ تورم بر سلامت مالی (بازده دارایی و بازده سرمایه) تاثیر معکوس (منفی) و معنی داری دارد. لازم بذکر است در هیچ یک از بورس های یاد شده، نرخ تورم بر ساختار سرمایه تاثیر معنی داری ندارد.
پرونده مقاله