مطالعه نقش اتوماسیون صنعتی در برند سازمانی
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کار
کلید واژه: کیفیت, قیمت, خدمات, اتوماسیون صنعتی, برند, صنعت خودرو,
چکیده مقاله :
افزایش رقابت و پویایی محیط موجب شده است تا صنایع به دنبال بالابردن کیفیت محصول، خدمات و کاهش قیمت محصولات خود باشند تا بتوانند به ارتقاء برند دست یابند. از جمله راه های رسیدن به اهداف فوق به کارگیری اتوماسیون صنعتی است که امروزه به عنوان یکی از ارکان مهم تولید صنعتی بهشمار می رود؛ لذا هدف از این تحقیق بررسی تاثیر اتوماسیون صنعتی بر برند سازمانی است. در ارتباط با این هدف، تاثیر اتوماسیون صنعتی بر کیفیت، قیمت و خدمات و درنهایت، برند سازمان در صنعت خودروسازی مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور، از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است. همچنین، با توجه به اینکه تعداد افراد جامعه مورد بررسی 50 نفر (مدیران ارشد و میانی شرکت خودرو سازی) بوده است؛ لذا با توجه به فرمول کوکران تعداد نمونه برابر با 44 نفر به دست آمده است. نتایج حاصل از آزمون رگرسیون متغیرهای تحقیق نشان می دهد که ارتباط مستقیم و معناداری بین اتوماسیون صنعتی، کیفیت و خدمات و برند سازمان وجود دارد. همچنین، قیمت با اتوماسیون صنعتی و برند سازمان رابطه معکوس و معناداری دارد. به طورخلاصه می توان گفت، اتوماسیون صنعتی بر برند سازمان تاثیر مستقیم و معناداری دارد و به کارگیری اتوماسیون صنعتی موجب ارتقای برند می شود.