بررسی تاثیر آمیزه بازاریابی خدمات بر ارزش ویژه برند بانک صادرات استان تهران(مطالعه موردی منطقه شمال تهران )
محورهای موضوعی : بازاریابیساسان عیسی زاده نشلی 1 , محمد رضا رستمی 2
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شاهرود،دانشگاه آزاد اسلامی،شاهرود،ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شاهرود،دانشگاه آزاد اسلامی،شاهرود،ایران
کلید واژه: ارزش ویژه برند, بازاریابی خدمات, بانک صادرات, شمال تهران,
چکیده مقاله :
در سال های اخیر، اهمیت نقش دارایی های نامشهود در اثربخشی فعالیت ها، خلق و بقای عملکرد مالی کسب و کارها در سطح صنایع مختلف بر همگان آشکار شده است. شناخت این نقش، نیاز سازمان ها به ارزیابی وضعیت برند خود و مقایسه آن با سایر رقبا را تقویت کرده و ضرورت سنجش ارزش آن بابهره گیری از جدیدترین شیوه ها و ابزارهای کیفی و کمی را یادآوری کرده است. باتوجه به مدل ومتغییرهای موجود پرسشنامه ای طراحی شدکه شامل 18 سوال است و این پرسشنامه ها در بین 800 نفر مشتریان ممتاز شعبه تهران به تعداد260 پرسشنامه توزیع ونتایج بدست آمده از تحلیل های آماری مورد استفاده قرار گرفته است،و براین اساس 4 فرضیه مطرح شده که ابتدا از طریق جمعیت شناختی به توصیف نمونه ها پرداخته و سپس با استفاده ازآزمون های آماری استنباطی میزان ارتباط متغییرهاوتست فرضیات با بکارگیری نرم افزاری لیزرل نتایج مورد نظر بررسی شد.
In recent years, the importance of the role of intangible assets in the effectiveness of activities, creation and survival of financial performance of businesses at the level of various industries has been revealed to everyone. Recognizing this role has strengthened the need of organizations to evaluate the state of their brand and compare it with other competitors, and has reminded the need to measure its value by using the latest qualitative and quantitative methods and tools. According to the existing model and variables, a questionnaire was designed, which includes 18 questions, and these questionnaires were distributed among 800 privileged customers of the Tehran branch to the number of 260 questionnaires, and the results obtained from the statistical analysis were used, and based on this, 4 hypotheses were proposed that First, he described the samples through demographics, and then using inferential statistical tests, the degree of correlation between the variables and hypothesis testing was used to check the desired results using Lisrel software.
_||_