ارائه مدل کمی ارزیابی اثربخشی دورههای مجازی آموزشهای ضمن خدمت کارکنان با رویکرد بازاریابی کارآفرینانه (مورد مطالعه: بانک تجارت)
محورهای موضوعی : مدیریتاحد دهقان زاده 1 , مجتبی معظمی 2 , اسفندیار دشمن زیاری 3 , اسماعیل کاوسی 4
1 - گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران
4 - گروه مدیریت فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: بازاریابی کارآفرینانه, کیفیت خدمات آموزشی در آموزش مجازی, تدریس اثربخش دورههای مجازی, نقش فناوری اطلاعات در آموزشهای مجازی,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر به طراحی مدل ارزیابی اثربخشی دورههای مجازی آموزشهای ضمن خدمت کارکنان با رویکرد بازاریابی کارآفرینانه پرداخته است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، کمی میباشد. با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 20 نفر از خبرگان ، شاخص ها مورد تعدیل و پالایش قرار گرفت و مدل نهایی احصاء گردید. جهت پیاده سازی الگوی طراحی شده، پرسشنامه محقق ساخته به بوته پیمایش گذاشت شد. در این مرحله جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بانک تجارت در شهر تهران (5163نفر ) می باشد. بر اساس فرمول کوکران تعداد 358 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. پس از گردآوری داده ها، تحلیل آماری داده های در دو سطح توصیفی ( شاخص های آماری) و سطح استنباطی (تحلیل عاملی تاییدی)، صورت پذیرفت. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که در ابعاد ارزیابی اثربخشی دوره های مجازی آموزش های ضمن خدمت کارکنان در بانک تجارت بیشترین توجه به بعد کیفیت خدمات آموزشی در آموزش مجازی و کمترین توجه به بعد نقش فناوری اطالعات در آموزش های مجازی می باشد. همچنین در میان 13 مولفه شناسایی شده، "کیفیت اطلاعات" بیشترین توجه و مولفه "ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی" کمترین توجه را به خود جلب کرده است.
The present study has designed a model for evaluating the effectiveness of virtual courses of in-service training for employees with an entrepreneurial marketing approach. The research is practical in terms of purpose and quantitative in terms of method. Using the three-stage Delphi technique among 20 experts, the indicators were adjusted and refined and the final model was calculated. In order to implement the designed model, a researcher-made questionnaire was placed in the survey plant. At this stage, the statistical population includes all the employees of Tejarat Bank in Tehran (5163 people). Based on Cochran's formula, 358 people were selected . After collecting data, statistical analysis of data was done at two descriptive levels (statistical indicators) and inferential level (confirmatory factor analysis).The results of the research indicate that in terms of evaluating the effectiveness of virtual courses of in-service training for employees the most attention is paid to the dimension "quality of educational services in virtual education" and the least attention to the dimension "the role of information technology in virtual education". is. Also, among the 13 components identified, "quality of information" has attracted the most attention and "evaluation of the effectiveness of training courses" has attracted the least attention.
_||_