فهرس المقالات یاسمین گل افشان یوسفی


  • المقاله

    1 - ارائه مدل توسعه برند در گردشگری اماکن طبیعی
    مدیریت بازاریابی , العدد 60 , السنة 18 , پاییز 1402
    اگرچه می‌توان بسیاری از جنبه‌های تئوری برند را برای مقاصد گردشگری و مکان‌های مختلف به کار برد ولی فرآیند برندسازی مقاصد گردشگری بسیار پیچیده‌تر از برندسازی برای محصولات و کالاها است. به همین دلیل شناسایی عواملی که منجر به برندسازی اماکن گردشگری می‌شوند، لازم و حائز اهمی أکثر
    اگرچه می‌توان بسیاری از جنبه‌های تئوری برند را برای مقاصد گردشگری و مکان‌های مختلف به کار برد ولی فرآیند برندسازی مقاصد گردشگری بسیار پیچیده‌تر از برندسازی برای محصولات و کالاها است. به همین دلیل شناسایی عواملی که منجر به برندسازی اماکن گردشگری می‌شوند، لازم و حائز اهمیت است. در این مقاله سعی شده با استفاده از رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون به ارائه مدل توسعه برند در صنعت گردشگری بپردازیم. برای ارائه مدل، ابتدا ادبیات تحقیق مطالعه شده و سپس با 10 تن از خبرگان صنعت گردشگری مصاحبه شده است. داده‌های حاصله از مصاحبه‌ها کدگذاری شده، مقوله‌ها تعریف شده و در نهایت 7 تم اصلی به دست آمدند که شامل دلبستگی به مکان، آگاهی از برند مقصد گردشگری، عوامل کالبدی، شرایط زمینه‌ای، ارزش مکان، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، تأسیسات و خدمات است. تفاصيل المقالة