فهرس المقالات مهران مختاری


  • المقاله

    1 - طراحی مدل کیفی بازاریابی کار آفرینانه در بانک‌داری شرکتی
    مدیریت بازاریابی , العدد 59 , السنة 18 , تابستان 1402
    هدف این تحقیق مطالعه نظام‌مند بازاریابی کارآفرینانه در بانک‌داری شرکتی جهت مشخص کردن عوامل و موانع مؤثر و مؤلفه‌های بازاریابی کارآفرینانه در بانک‌داری شرکتی می‌باشد. می‌باشد. پژوهش حاضر ازنظر رویکردکیفی و از نظر چگونگی تحلیل داده‌ها توصیفی - اکتشافی با روش فراترکیب می‌ب أکثر
    هدف این تحقیق مطالعه نظام‌مند بازاریابی کارآفرینانه در بانک‌داری شرکتی جهت مشخص کردن عوامل و موانع مؤثر و مؤلفه‌های بازاریابی کارآفرینانه در بانک‌داری شرکتی می‌باشد. می‌باشد. پژوهش حاضر ازنظر رویکردکیفی و از نظر چگونگی تحلیل داده‌ها توصیفی - اکتشافی با روش فراترکیب می‌باشد. ابزار مورد استفاده در این تحقیق مصاحبه (نیمه ساختاریافته) است. جامعه آماری مشتمل بر خبرگان بانک به ویژه افرادی که در زمینه بازاریابی کارآفرینانه تخصص و دانش کافی دارند می‌باشد. در این پژوهش اعضاء پنل خبرگان با استفاده از رویکرد نمونه‌گیری گلوله برفی گزینش گردیدند؛ کد‌های کلیدی پس از مطالعه و استخراج با استفاده از رویکرد تحلیل مضمون با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد مؤلفه‌ها و ابعاد بازاریابی کارآفرینانه شامل: بازار محوری، مدیریت ریسک، تمایز، خصوصیات کارآفرین، فرصت‌گرایی، نوآوری، مشتری‌گرایی، شبکه‌سازی و ارزش‌مداری بودند. عوامل مؤثر شامل دو مؤلفه اصلی عوامل داخلی (آشفتگی محیط، مشکلات دولتی، سهم بازار محدود، عدم تعهد مشتری، تغییر فناوری، و مشکلات بازار) و عوامل خارجی (چالش‌های مدیریتی، موانع انسانی، کمبود منابع، و محدودیت‌ها) و موانع شامل دو مؤلفه اصلی، عوامل داخلی (ذهنیت‌گرایی کارآفرینانه، ساختار سازمانی، فرهنگ، مدیریت دانش و هوش هیجانی) و عوامل خارجی (برندسازی، بازاریابی نوین، و بهبود ارتباطات) طبقه‌بندی شدند. تفاصيل المقالة