فهرس المقالات مرضیه گرجی


  • المقاله

    1 - اصالت برند در صنعت درمان و سلامت: واکاوی پیشایندها و پیامدها و ابعاد با رو یکرد کیفی
    مدیریت بازاریابی , العدد 54 , السنة 17 , بهار 1401
    نقش برندها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیر است. مطالعه حاضر به طور خاص بر مراکز درمانی و برندهای مربوط به این مراکز متمرکز می‌باشد. مسأله مدیریت برند در این صنعت چندان جدی گرفته نشده و بسیاری از مراکز خوشنام و دارای برندهای محبوب د أکثر
    نقش برندها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیر است. مطالعه حاضر به طور خاص بر مراکز درمانی و برندهای مربوط به این مراکز متمرکز می‌باشد. مسأله مدیریت برند در این صنعت چندان جدی گرفته نشده و بسیاری از مراکز خوشنام و دارای برندهای محبوب در میان مشتریان هدف، آنچنان که باید متمرکز بر استفاده از مزیت‌های موجود در برند نبوده و آنچه که در چنین بازاری مزیت آفرین است، منابع انسانی (پزشکان) هستند و نه برندهای این مراکز. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تعیین‌کننده و پیامدهای اصالت برند در صنعت بهداشت و درمان می‌باشد. از این رو پژوهش‌گر با اتخاذ روش تحقیق کیفی از یک سو به دنبال ارائه راهکارهایی در جهت رفع مسأله‌ای ملموس در محیط مطالعاتی بوده و از سوی دیگر تلاش داشته است تا شکاف‌های مطالعاتی و پژوهشی در بخش مدیریت برند در ایران را از طریق شناسایی پیشایندها و پیامدهای بومی موجود در زمینه اصالت برند، کاهش بخشد. در پژوهش حاضر از ابزار مصاحبه (نیمه ساختاریافته) در بخش کیفی در راستای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. در راستای گردآوری داده‌های کیفی از خبرگان حوزه اصالت برند در حوزه درمان و سلامت کشور، از پنل خبرگان استفاده گردید. در این پژوهش اعضاءء پنل خبرگان با استفاده از رو یکرد نمونه‌گیری گلوله برفی گزینش گردیدند. عوامل شناسایی شده برای اصالت برند 2 عامل، عوامل شناسایی شده برای پیشایندهای اصالت برند 6 عامل (استراتژی برند، عوامل مربوط به مشتری، خدمات برند، عوامل بنیادین، ارتباطات برند، اقدامات متمایز کننده) و عوامل شناسایی شده برای پیامدهای اصالت برند 3 عامل (پیامدهای مربوط به برند، پیامدهای نگرشی - عاطفی، پیامدهای رفتاری) می‌باشد. پیشنهاد می‌گردد صاحبان برندهای حوزه بهداشت و درمان با بکاربستن استراتژی‌های مربوط به هریک از پیشایندهای اصالت برند زمینه را برای ارتقای پیامدهای حاصل از آن فراهم کنند. تفاصيل المقالة