فهرس المقالات نگار معتمدی


  • المقاله

    1 - بررسی نقش الگوهای ارتباطی والدین بر درک کودکان از تاثیرگذاریشان در خرید
    مدیریت بازاریابی , العدد 2 , السنة 2 , بهار 1386
    از آنجا که فرآیند اجتماعی شدن مصرف کننده اغلب در محیط اجتماعی _ فرهنگی ای تحت عنوانخانواده صورت می گیرد، الگوهای ارتباطی والدی ن در ارتباط با فرزندانشان نقشی محوری در این فرایند دارد. مفهوم گرایی و گرایش اجتماعیدو دیدگاه غالب از انواع ارتباطات والدین است که به نظر می رس أکثر
    از آنجا که فرآیند اجتماعی شدن مصرف کننده اغلب در محیط اجتماعی _ فرهنگی ای تحت عنوانخانواده صورت می گیرد، الگوهای ارتباطی والدی ن در ارتباط با فرزندانشان نقشی محوری در این فرایند دارد. مفهوم گرایی و گرایش اجتماعیدو دیدگاه غالب از انواع ارتباطات والدین است که به نظر می رسد تأثیر درک شده ای را که کودکان منتقل می کنند تحت تاثیر قرار می دهد. این تحقیق بر تأثیر درک شده کودکان متم رکز می شود که از الگوهای ارتباطی که والدین پذیرفته اند ناشی می شود . تحقیق حاضر از خلال همکاری زوج هایی مرکب از کودک و والد (پدر یا مادر ) در سطح مدارس شهر تهران انجام شده است . جالب ترین نتیجه تحقیق رابطه بین 4 گونه از خانواده هاست که تحت عنوان تئوری الگوهای ارتباطی خانوار و ادراک کودکان از تاثیرشان به خرید تعریف و شناسایی شده است . نتایج نشان می دهد که در سطح شهر تهران (جامعه آماری تحقیق ) والدین به نسبت مساوی در یکی از این چهار الگوی ارتباطی خانواده قرار م یگیرند. تفاصيل المقالة