فهرس المقالات سید محمد موسوی


  • المقاله

    1 - الگوی ارتباطات رسانه ای برای ارتقاء سطح آگاهی کشاورزان و بهبود و توسعه کشاورزی (مورد مطالعه :رسانه های ترویجی)
    مطالعات رسانه ای , العدد 4 , السنة 16 , پاییز 1400
    چکیده:هدف پژوهش حاضر تدوین الگوی ارتباطات رسانه ای برای دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی رسانه ای است. پژوهش کیفی، به روش گراندد تئوری از طریق مصاحبه ها و رسیدن به حد اشباع با صاحب نظران گزینش شده در نمونة نظری بود. جمع آوری اطلاعات بوسیله مصاحبه های عمیق نیمـه سـاختار ی أکثر
    چکیده:هدف پژوهش حاضر تدوین الگوی ارتباطات رسانه ای برای دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی رسانه ای است. پژوهش کیفی، به روش گراندد تئوری از طریق مصاحبه ها و رسیدن به حد اشباع با صاحب نظران گزینش شده در نمونة نظری بود. جمع آوری اطلاعات بوسیله مصاحبه های عمیق نیمـه سـاختار یافتـه صورت پذیرفت و فرآیند تفسیر و تحلیل مصاحبه ها با توجه به روش کدگذاری استراوس و کوربین انجام گردید بدین منظور ازروش نظریه برخاسته از داده ها شامل سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی استراوس و کوربین استفاده شد. 45مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته با نمونه گیری نظری با کارشناسان مرتبط انجام گرفت و به منظور ارزیابی اعتبار الگوی تدوین شده است و به 10 تن از اساتید به طور مجزا، ارائه و نظرات آنها جهت اصلاح و تعدیل اخذ شد. پدیده اصلی تحقیق؛بهره برداری رسانه ای برای توسعه وبهبود کشاورزی انتخاب شد. شرایط علی خشکسالی وکم آبی، فقدان خبرگی، عدم تعهد درمسئولیت، فقدان تعامل، توانمند نبودن افکار عمومی، عدم اعتماد، محتوای نامناسب رسانه ای، پنهان کاری و دروازه بانی سلیقه ای ، سیاست گذاری نامناسب رسانه ای، توان ارتباطی پایین، وجود نارضایتی اجتماعی شناسایی شد و عوامل مداخلگر مباحث فیلترینگ و عدم دسترسی آزاد به برخی رسانه ها از جمله تلگرام وفیس بوک ،عدم پیشرفت اصلاح گری در فرایند مخاصمه طرف های گفت و گو ، سواستفاده مالی قشری خاص و فقدان انجمن ملی خبرنگاران فعال حوزه کشاورزی و تنوع مخاطبان کشاورزی و تنوع مخاطبان رسانه ای کشاورزی . تفاصيل المقالة