فهرس المقالات ایرج چوبدار


  • المقاله

    1 - اثر یادگیری جاذبه‌های گردشگری از طریق بازی‌وار سازی(مورد مطالعه: کودکان دبستانی شهر تبریز)
    آموزش و پرورش متعالی , العدد 4 , السنة 3 , پاییز 1402
    مقدمه و هدف: روش‌های آموزشی متداول به دلیل تحولات و پیشرفت‌های علمی و تکنولوؤیکی عصر حاضر و افزایش آگاهی عمومی و ضریب هوشی کودکان و نوجوانان دیگر پاسخگوی آموزش مؤثر و قابل جذب برای مخاطبان نیست بنابر این استفاده از تکنولوژی‌های نوینی که از راه‌کارهای جدید استفاده نمایند أکثر
    مقدمه و هدف: روش‌های آموزشی متداول به دلیل تحولات و پیشرفت‌های علمی و تکنولوؤیکی عصر حاضر و افزایش آگاهی عمومی و ضریب هوشی کودکان و نوجوانان دیگر پاسخگوی آموزش مؤثر و قابل جذب برای مخاطبان نیست بنابر این استفاده از تکنولوژی‌های نوینی که از راه‌کارهای جدید استفاده نمایند بسیار ضروری به نظر می‌رسید. روش شناسی پژوهش: در این تحقیق به بررسی یکی از روش‌های نوین آموزشی عصر حاضر در آموزش جاذبه‌ها و برند مقاصد گردشگری و با استفاده از تکنیک‌های بازی‌وارسازی و طراحی بازی‌های کمک آموزشی جذاب با جاذبه‌های بصری و دیگر مزایای بازی مانند(انگیزه، رضایت، درگیری و تعامل و ...) به کودکان و نوجوانان پرداخته شده. است. محاسبات آماری پژوهش حاضر از طریق روش تحلیل عاملی اکتشافی و بررسی فرضیه‌های آن بر اساس روش تحلیل مسیر و نرم افزارهای مربوطه انجام گردیده، جامعه آماری آن از میان 384 معلمان مربیان و خبرگان آموزشی و با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه انتخاب شده و برای تعیین اعتبار محتوایی و روایی پرسشنامه و نتایج مصاحبه‌ها نیز ضمن استفاده از خود مربیان مدارس در تفهیم و ثبت پاسخ مخاطبان استفاده گردیده همچنین از نظر خبرگان و متخصصین گردشگری و پژوهشگران نظام‌های آموزشی نیز استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از نرم افزار SPSS 26 انجام گرفت. بحث و نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که ما‌بین آموزش از طریق بازی‌وار سازی و فاکتورهای تأثبر گذار بر آن مانند انتظار عملکرد، امید به تلاش، نفوذ اجتماعی و تسهیل شرایط در راستای آموزش مفاهیم و جاذبه‌های گردشگری منتج به آگاهی از برند و در نهایت طنین برند اثر مثبت و معنی‌داری وجود داشت و بازی‌های کامپیوتری سطح یادگیری کودکان را تا حد قابل توجهی افزایش داده‌ و به عنوان یک عنصر حیاتی، در پیش‌برد اهداف آموزشی و یادگیری و رشد شناختی و اجتماعی کودکان، به ویژه آموزش مفاهیم، جاذبه‌ها و برند مقصد شهر گردشگری بیش از اطلاعات بدست آمده از روخوانی و تکالیف درسی آنان تأثیر گذار بود. تفاصيل المقالة