فهرس المقالات محمد غفورنیا


  • المقاله

    1 - راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران
    مدیریت عملیات , العدد 2 , السنة 3 , تابستان 1402
    "هدف این تحقیق ارائه راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران است. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کاربردی و روش‌های آمیخته اکتشافی-توصیفی استفاده شده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه با سوالات پنج‌گزینه‌ای و طیف لیکرت 5 گزینه‌ای أکثر
    "هدف این تحقیق ارائه راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران است. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کاربردی و روش‌های آمیخته اکتشافی-توصیفی استفاده شده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه با سوالات پنج‌گزینه‌ای و طیف لیکرت 5 گزینه‌ای جمع‌آوری شدند. برای جمع‌آوری داده‌های کیفی، مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و متخصصان حوزه مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل 15 خبرگان (کارشناسان و متخصصان در حوزه مدیریت بازاریابی و صنعت سینما) برای بخش کیفی و 384 متخصص، تولیدکننده و برنامه‌ریزان صنعت سینما و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بخش کمی است. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله‌برفی و قضاوتی تا رسیدن به اشباع نظری انجام شده است. نتایج پژوهش در بخش کیفی شامل 202 کد کشف شده در 34 مقوله است که مطابق نظر استراوس و کوربین راهبردها، اعمال، تعاملات و کنش‌هایی هستند که در طرز عمل عادی و چگونگی مدیریت موقعیت‌ها توسط افراد در مواجهه با مسائل به کار می‌رود. این‌ها رفتارهایی هستند که مردم، شرکت‌ها و جوامع انجام می‌دهند یا میگویند. این اعمال کنش‌هایی عمدی هستند که برای حل مسئله صورت می‌گیرد. در این پژوهش نیز 10 دسته راهبرد اساسی شامل: جذابیت فیلم، درگیری بیننده، داستان برند، حل مشکلات مالی، تبلیغات موثر، برند شخصی بازیگر، توجه به نیازها، کیفیت فیلم، برند محوری، فعالیت پسا نمایشی است. تفاصيل المقالة