فهرس المقالات وحید مکی زاده


  • المقاله

    1 - واکاوی تاثیر آینده نگاری شرکتی بر نوآوری در کسب و کارهای نوپا
    آینده پژوهی مدیریت , العدد 1401 , السنة 33 , زمستان 1401
    هدف پژوهش حاضر واکاوی تاثیر آینده نگاری شرکتی بر نواوری در کسب و کارهای نوپا می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری مدیران ارشد کسب و کارهای نوپا می باشد. به منظور گردآوری داده نیز از ابزار پرسشنامه محقق ساخته مب أکثر
    هدف پژوهش حاضر واکاوی تاثیر آینده نگاری شرکتی بر نواوری در کسب و کارهای نوپا می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی بوده و از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری مدیران ارشد کسب و کارهای نوپا می باشد. به منظور گردآوری داده نیز از ابزار پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر ادبیات نظری استفاده گردید. آزمون فرضیه ها نیز با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS صورت پذیرفت. نتایج این پژوهش حاکی ازآن است که آینده نگاری شرکتی بر نوآوری تاثیر مثبت دارد. همچنین تاثیر مثبت آینده‌نگاری شرکتی بر یادگیری سازمانی و نقشه گذاری فناوری نیز تایید گردید. تحلیل تاثیر متغیرهای میانجی نیز نشان داد که آینده نگاری شرکتی از طریق یادگیری سازمانی و نقشه گذاری فناوری بر نوآوری تاثیر دارد. در نهایت، تاثیر تعدیل‌‌گر پشتیانی سازمانی در ارتباط میان نقشه گذاری فناوری و نوآوری سازمانی، و همچنین اثر تعدیل‌گر قابلیت‌های یکپارچه‌ساز در ارتباط میان آینده نگاری شرکتی و یادگیری سازمانی نیز تایید گردید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران
    مدیریت عملیات , العدد 2 , السنة 3 , تابستان 1402
    "هدف این تحقیق ارائه راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران است. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کاربردی و روش‌های آمیخته اکتشافی-توصیفی استفاده شده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه با سوالات پنج‌گزینه‌ای و طیف لیکرت 5 گزینه‌ای أکثر
    "هدف این تحقیق ارائه راهبردهای الگوی برنامه ریزی بازاریابی در کنترل عملیات موقعیت های سینمایی در ایران است. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کاربردی و روش‌های آمیخته اکتشافی-توصیفی استفاده شده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه با سوالات پنج‌گزینه‌ای و طیف لیکرت 5 گزینه‌ای جمع‌آوری شدند. برای جمع‌آوری داده‌های کیفی، مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و متخصصان حوزه مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل 15 خبرگان (کارشناسان و متخصصان در حوزه مدیریت بازاریابی و صنعت سینما) برای بخش کیفی و 384 متخصص، تولیدکننده و برنامه‌ریزان صنعت سینما و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بخش کمی است. روش نمونه‌گیری در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله‌برفی و قضاوتی تا رسیدن به اشباع نظری انجام شده است. نتایج پژوهش در بخش کیفی شامل 202 کد کشف شده در 34 مقوله است که مطابق نظر استراوس و کوربین راهبردها، اعمال، تعاملات و کنش‌هایی هستند که در طرز عمل عادی و چگونگی مدیریت موقعیت‌ها توسط افراد در مواجهه با مسائل به کار می‌رود. این‌ها رفتارهایی هستند که مردم، شرکت‌ها و جوامع انجام می‌دهند یا میگویند. این اعمال کنش‌هایی عمدی هستند که برای حل مسئله صورت می‌گیرد. در این پژوهش نیز 10 دسته راهبرد اساسی شامل: جذابیت فیلم، درگیری بیننده، داستان برند، حل مشکلات مالی، تبلیغات موثر، برند شخصی بازیگر، توجه به نیازها، کیفیت فیلم، برند محوری، فعالیت پسا نمایشی است. تفاصيل المقالة