فهرس المقالات معصومه میرزاخانی


  • المقاله

    1 - ارائه الگوی مناسب استانداردهای ارزیابی عملکرد اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران
    رهبری و مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 15 , بهار 1400
    فرایند ارزیابی عملکرد اساتید به ایجاد سیستم استانداردها، انتظارات عینی از اساتید، و شفاف‌سازی سیستم ارزیابی منجر می‌شود لذا هدف از انجام این پژوهش، ارائه الگوی مناسب استانداردهای ارزیابی عملکرد هیئت‌علمی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر داده‌ها، آمیخته اکت أکثر
    فرایند ارزیابی عملکرد اساتید به ایجاد سیستم استانداردها، انتظارات عینی از اساتید، و شفاف‌سازی سیستم ارزیابی منجر می‌شود لذا هدف از انجام این پژوهش، ارائه الگوی مناسب استانداردهای ارزیابی عملکرد هیئت‌علمی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر داده‌ها، آمیخته اکتشافی متوالی و نوع مطالعه در بعد کیفی،" داده بنیاد" با رویکرد اشتراوسی و در بعد کمی، پیمایشی مقطعی است. حجم نمونه در بخش کیفی 15 نفر از مدیران گروه‌های آموزشی و روش نمونه‌گیری هدفمند بوده است. ابزار پژوهش در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند است. در بخش کمی 30 نفر از اعضای هیئت‌علمی شرکت نمودند که نمونه‌گیری به‌صورت تصادفی انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه ANPبود. در بخش تجزیه و تحلیل داده ها از نرم‌افزارهای آماریSuper Decision، Lisrel، PLS smart استفاده شد. نتایج پژوهش منجر به شناسایی سه مؤلفه اصلی و دوازده شاخص شد. رتبه‌بندی شاخص‌ها به ترتیب: در بعد خدمات مشاوره‌ای: مؤلفه‌های شایستگی روابط خارجی، میان فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و فناوری؛ در بعد پژوهش: شایستگی ارتباطی، فناوری نوین، نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی و شایستگی شناختی و در بعد آموزش: کیفیت تدریس، شایستگی معنوی، روان‌شناختی و مدیریتی به‌عنوان زیر مؤلفه شناسایی و رتبه‌بندی شدند. میزان برازش مدل، 62/0 برآورد شد که نشان از برازش قوی الگوی استانداردهای ارزیابی عملکرد اعضای هیئت‌علمی دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - Identifying and Ranking the Criteria for Evaluating the Performance of Azad University Faculty Members by the Analysis Network Process Method
    Curriculum Research Journal , العدد 6 , السنة 3 , زمستان 1400
    The main purpose of this study is to identify and rank the criteria for evaluating the performance of Azad University faculty members using the Analysis Network Process method. The research method is mixed. The sample size of the qualitative section was 15 managers of d أکثر
    The main purpose of this study is to identify and rank the criteria for evaluating the performance of Azad University faculty members using the Analysis Network Process method. The research method is mixed. The sample size of the qualitative section was 15 managers of departments who were purposefully selected by theoretical sampling strategy. Data collection was a semi-structured interview. The data obtained from the analyzed interviews were coded using the Grounded theory. Its validity and reliability were checked and confirmed using the results of three-way consensus. Data analysis was performed in three stages of open, axial, and selective coding. In open coding, concepts and cues were extracted from the interviews. In the selective coding stage, three categories (training, research, consulting services) were compressed and considered as the main dimensions of performance evaluation, and then four sub-components were conceptualized for each dimension. A total of twelve categories were conceptualized and then the dimensions and components were ranked using super design software. The sample size was a quantitative section of 30 faculty members who were randomly selected and the tool for collecting quantitative findings was a researcher-made questionnaire. It was an Analysis Network Process. Findings showed: The factors of consulting services, research and education are in order of priority. In education, respectively, components of teaching quality, spiritual competence, psychological competence and managerial competence, in research, respectively, components of communication competence, competence of new technologies, competence of innovation and creativity, entrepreneurship and cognitive competence. Intercultural competence, foreign relations competence, and the most and least important in the group that experts can use the above dimensions and components in evaluating the performance of faculty members. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تدوین استانداردهای عملکرد اعضای هیأت‌علمی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظریه داده بنیاد
    مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی , العدد 5 , السنة 1 , زمستان 1400
    هدف این پژوهش ارائه الگوی استانداردهای عملکرد اعضای هیأت‌علمی است. تا به ایجاد سیستم استانداردها در عملکرد دست یابد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر داده‌ها، آمیخته و نوع مطالعه در بعد کیفی، " داده بنیاد" با رویکرد نظام‌مند است و در بعد کمی پیمایشی است. حجم نمونه کیف أکثر
    هدف این پژوهش ارائه الگوی استانداردهای عملکرد اعضای هیأت‌علمی است. تا به ایجاد سیستم استانداردها در عملکرد دست یابد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر داده‌ها، آمیخته و نوع مطالعه در بعد کیفی، " داده بنیاد" با رویکرد نظام‌مند است و در بعد کمی پیمایشی است. حجم نمونه کیفی 15 نفر از مدیر گروه‌های آموزشی و نمونه‌گیری هدفمند و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختارمند است. در بخش کمی 30 نفر از اعضای هیئت‌علمی شرکت نمودند که نمونه‌گیری به‌صورت تصادفی انجام شد و ابزار آن پرسشنامه محقق ساخت بود. این پژوهش: پس از تحلیل مصاحبه ها و تعاریف نظری به مدل پارادایمی دست یافت. این موضوع در پی مدیریت عملکرد به انتظارات می پردازد، انتظاراتی که ابزار تأمین آن، شایستگی ها هستند. در زمینه ای از نیم رخ های شغلی، استانداردهای ایزو مدیریت منابع انسانی و مدل های شایستگی، درحالی که شرایط مداخله گر مانند دستورالعمل ها و سیاست گذاری های خرد و کلان، می توانند شاخص ها را تحت تأثیر قرار دهند. سپس مقوله های حاصل از کدهای باز، محوری و انتخابی و زیر مؤلفه های آن ها و راهبردهای پژوهش و پیامدهای اجرای این الگو در عملکرد شکل گرفت. سه مؤلفه اصلی و دوازده شاخص شناسایی شد. رتبه‌بندی شاخص‌ها به ترتیب: در بعد ارائه خدمات مشاوره‌ای: مؤلفه‌های شایستگی روابط خارجی، میان فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و فناوری، در بعد پژوهش: شایستگی ارتباطی، فناوری نوین، نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی و شایستگی شناختی و در بعد آموزش: کیفیت تدریس، شایستگی معنوی، روان‌شناختی و مدیریتی رتبه‌بندی شدند. تفاصيل المقالة