مسائل برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی از جمله موضوعات کلیدی و تحت تابعیت شرایط عدم اطمینان در سازمان های تولیدی هستند زیرا از یک طرف این عدم قطعیت، باعث افزایش هزینه های سیستم میشود و از طرفی میزان صحیح سفارش مواد اولیه سود قابل توجهی را عاید سازمان مینماید. لذا در ا أکثر
مسائل برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی از جمله موضوعات کلیدی و تحت تابعیت شرایط عدم اطمینان در سازمان های تولیدی هستند زیرا از یک طرف این عدم قطعیت، باعث افزایش هزینه های سیستم میشود و از طرفی میزان صحیح سفارش مواد اولیه سود قابل توجهی را عاید سازمان مینماید. لذا در این پژوهش یک مدل کنترل موجودی در شرایط اعمال تخفیفات حجمی (مقداری ) تحت رویکرد فازی طراحی میگردد. برای محاسبه فاکتور های بهینه مدل از رویکرد دیفازی سازی پارامترهای ورودی قبل از حل مدل و همچنین دیفازی سازی پارامترهای خروجی بعد از حل مدل بر مبنای روش گشتاورها در قطعی سازی پارامترها استفاده گردید. همچنین پارامترهای مدل پیشنهادی، از طریق تبدیل روش های دیفازی سازی به روش های کلاسیک و سپس جایگذاری اعداد دیفازی شده محاسبه شدند. جهت نشان دادن حساسیت مدل از یک مطالعه موردی استفاده شد و نتایج به دست آمده با استفاده از نرم افزار Solver 2013 نشان داد این رویکرد ابتکاری، مدل را با تفصیل بیشتری مورد بررسی قرار میدهد و برای هر سطح برش، مقادیر بهینه فاکتورها را ارایه می نماید. به بیان دیگر تصمیم گیری با استفاده از این رویکرد ابتکاری یک تصمیم گیری چندسطحی است و می توان بنا به سیاست های مدنظر سازمان، سطح مورد نظر را انتخاب نمود.
تفاصيل المقالة
یکی از شیوههای سرمایه گذاری به ویژه در بازار های بین المللی، سرمایه گذاری پورتفولیو یا سرمایهگذاری غیرمستقیم سهامی است. سرمایه گذاری پورتفولیو ( خرید اوراق بهادار ) بر اساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، به انواع سهام شرکت، اوراق قرضه، جریان سرمایه بانکی، أکثر
یکی از شیوههای سرمایه گذاری به ویژه در بازار های بین المللی، سرمایه گذاری پورتفولیو یا سرمایهگذاری غیرمستقیم سهامی است. سرمایه گذاری پورتفولیو ( خرید اوراق بهادار ) بر اساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، به انواع سهام شرکت، اوراق قرضه، جریان سرمایه بانکی، اوراق تجاری، و اسناد خزانه دولتی تقسیم میشود. هدف این پژوهش مطالعه و اولویت بندی روش های سرمایهگذاری مبتنی بر خرید انواع اوراق بهادار در مدل سلسلهمراتبی در بازار های خارجی و با استفاده از تکنیک تاپسیس میباشد. برای گردآوری داده ها، پرسشنامه ای میان جامعه آماری متشکل از کارشناسان و مدیران سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران توزیع و به استناد پاسخ های جامعه آماری، 8 عامل موثر بر سرمایهگذاری پورتفولیو استخراج گردید تا در الگوریتم شش مرحله ای تاپسیس مورد استفاده قرار گیرد. عوامل شناسایی شده به ماتریس تصمیم گیری وارد شدند و سپس، شیوههای سرمایهگذاری پورتفولیو بر مبنای راه حل ایدهآل اولویت بندی گردیدند. یافته های پژوهش نشان داد خرید سهام شرکتهای خارجی نسبت به سایر روش های سرمایهگذاری پورتفولیو دارای اولویت منطقی میباشد
تفاصيل المقالة
امروزه مقوله مدیریت برند به یک الزام استراتژیک برای شرکت ها تبدیل شده که به آنها در ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان خود در بازارهای خارجی و ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سطوح بین المللی یاری میدهد. در این پژوهش نقش چهار بعد پویای برند شامل جایگاهسازی برند، تعمیم برند، ارز أکثر
امروزه مقوله مدیریت برند به یک الزام استراتژیک برای شرکت ها تبدیل شده که به آنها در ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان خود در بازارهای خارجی و ایجاد مزیت رقابتی پایدار در سطوح بین المللی یاری میدهد. در این پژوهش نقش چهار بعد پویای برند شامل جایگاهسازی برند، تعمیم برند، ارزش مالی برند، و قدرت برند در تعیین موقعیت استراتژیک کسب و کار بین المللی مورد بررسی قرار میگیرد. جامعه آماری مشتمل بر مشتریان خارجی فروشگاه صنایع دستی برند داستو میباشد که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. این تحقیق از نوع توصیفی و کاربردی است و برای بررسی فرضیه ها از آزمون های t تک نمونه ای، t مستقل و تحلیل واریانس یک عامله به کمک نرم افزار SPSS و برای سنجش معناداری آماری مدل از مدل سازی معادلات ساختاری موسوم به تحلیل مسیر استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که به جز ارزش مالی، سایر پویاییهای برند رابطه مثبت و از لحاظ آماری معنیداری با موقعیت استراتژیک یک کسب و کار در بازار بین المللی دارند.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications