فهرس المقالات حسین بوداقی خواجه نوبر


  • المقاله

    1 - ارزیابی مضامینِ بَصریِ تبلیغاتِ محصولات غذایی سبزِ شرکت‌های دانش بنیان در رسانه‌های اجتماعی
    علوم و تکنولوژی محیط زیست , العدد 139 , السنة 25 , زمستان 1402
    زمینه و هدف: هدف این پژوهش واکاویِ مضامینِ بَصریِ تبلیغاتِ محصولات غذایی سبزِ شرکت‌های دانش بنیان در رسانه‌های اجتماعی می باشد. روش بررسی: در این پژوهش که از نظر شیوه‌ی جمع آوری داده ها، ترکیبی و استقرائی-قیاسی بود تعداد ۱۵ نفر از متخصصان مدیریت صنعتی در سطح دانشگا أکثر
    زمینه و هدف: هدف این پژوهش واکاویِ مضامینِ بَصریِ تبلیغاتِ محصولات غذایی سبزِ شرکت‌های دانش بنیان در رسانه‌های اجتماعی می باشد. روش بررسی: در این پژوهش که از نظر شیوه‌ی جمع آوری داده ها، ترکیبی و استقرائی-قیاسی بود تعداد ۱۵ نفر از متخصصان مدیریت صنعتی در سطح دانشگاهی به عنوان اعضای پانل در بخش کیفی مشارکت داشتند. در واقع در بخش کیفی که از تحلیل‌های فراترکیب و دلفی استفاده شد. لذا با اتکا به تحلیل فراترکیب ابتدا ۱۳ پژوهش به عنوان مبنای ارزیابی جهت تعیین مضامینِ بَصریِ تبلیغاتِ محصولات غذایی سبزِ شرکت‌های دانش بنیان در رسانه‌های اجتماعی در قالب ارزیابی انتقادی بررسی شدند که براساس آن ۲۰ مضمون گزاره‌ای انتخاب و به شیوه چک لیستی وارد تحلیل دلفی جهت تعیین حدِ کفایت نظری شدند. در این مرحله نیز ۹ گزاره طی دو مرحله تحلیل دلفی حذف و مجموعا ۱۱گزاره وارد بخش تحلیل کمی یعنی تحلیل تفسیری ساختاری فراگیر شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد، مضمونِ تسخیر ذهن مشتریان براساس طراحی متریال به عنوان یک اکوسیستم زیباشناسی (V11) براساس مشترک بودن گزاره‌های خروجی و عناصر برابر، به عنوان گزارهِ سطح آخر (سطح پنجم تاثیرگذاری) یعنی اثرگذارترین مضمون از مجموعِ مضامینِ بَصریِ تبلیغاتِ محصولات غذایی سبزِ شرکت‌های دانش بنیان در رسانه‌های اجتماعی تعیین گردید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - مدلِ کیفی/تعاملی (IQA) مضامینِ ادراک مبتنی بر کامیابی فراخود در حمایت از محصولات سبز: مطالعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مواد غذایی
    علوم و تکنولوژی محیط زیست , العدد 9 , السنة 23 , پاییز 1400
    زمینه و هدف: هدف این پژوهش ارائه مدلِ کیفی/تعاملی () مضامینِ ادراک مبتنی بر کامیابی فراخود در حمایت از محصولات سبز: مطالعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مواد غذایی می‌باشد.روش بررسی: این پژوهش که در دو بخش کیفی و تعاملی صورت پذیرفت، ۱۵ نفر از متخصصان و خبرگان رشته بازاریا أکثر
    زمینه و هدف: هدف این پژوهش ارائه مدلِ کیفی/تعاملی () مضامینِ ادراک مبتنی بر کامیابی فراخود در حمایت از محصولات سبز: مطالعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مواد غذایی می‌باشد.روش بررسی: این پژوهش که در دو بخش کیفی و تعاملی صورت پذیرفت، ۱۵ نفر از متخصصان و خبرگان رشته بازاریابی در سطح دانشگاهی و ۲۰ نفر از مدیران در شرکت‌های دانش بنیان در این دو بخش مشارکت داشتند.یافته‌ها: نتایج در بخش کیفی از وجود سه مضمون اصلی حکایت داشت که براساس ۲۲ گزاره‌ی دارای حد کفایت نظری وارد فاز تحلیل بازنمایی سیستمی شد.بحث و نتیجه‌گیری: این نتایج نشان می‌دهد ارزش‌های اجتماعی در توسعه محصولات سبز نقش با اهمیتی دارد و سبب حمایت از تولید محصولات سبز می‌گردد. تفاصيل المقالة