فهرس المقالات محمد اصلاحی


  • المقاله

    1 - بررسی رابطه بین جونوآوری در سازمان و رفتار کارآفرینانه کارکنان بانک صادرات مشهد
    آینده پژوهی مدیریت , العدد 107 , السنة 27 , پاییز 1395
    تحقیق حاضر با هدف شناسایی رابطه بین جو نوآوری در سازمان ورفتار کارآفرینانه در بانک صادرات مشهد انجام شده است.تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی و به لحاظ روش، پیمایشی - میباشد. جامعهی آماری تحقیق کلیهی کارکنان کارکنان بانک صادرات ش أکثر
    تحقیق حاضر با هدف شناسایی رابطه بین جو نوآوری در سازمان ورفتار کارآفرینانه در بانک صادرات مشهد انجام شده است.تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی و به لحاظ روش، پیمایشی - میباشد. جامعهی آماری تحقیق کلیهی کارکنان کارکنان بانک صادرات شهر مشهد، که تعداد آنها 4425 نفر می باشد و از این تعداد بر اساس جدول مورگان نمونهای به حجم 254 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند . فرضیههای تحقیق بر اساس آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام محاسبه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج آزمون فرضیات بیانگر این است که بین تمام ابعاد متغیرجو نوآوری وکارآفرینی سازمانی رابطه معنادار و مستقیمی وجود دارد. یافته های این پژوهش مؤیدآن است که اجرای مدیریت مشارکتی به شیوه های مختلف چنانچه متضمن مشارکت کارکنان درتصمیم گیری،هدف گذاری،حل مشکل وتغییروتحول درسازمان که به مدداعمال روش های مشارکت ازطریق ارائه پیشنهاد،شرکت درجلسات و... صورت گیرد،به میزان زیادی موجب نوآوری، ریسک پذیری، رقابت تهاجمی، خودتجدیدی و پیشگامی ودرمجموع رفتارکارآفرینانه درکارکنان بانک می گردد تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران براساس مدل سروکوال
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , العدد 2 , السنة 11 , تابستان 1395
    هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی براساس مدل سروکوال است. در این مطالعه با استفاده از روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، تعداد 346 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به روش نمونه گیری طبقه ای أکثر
    هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی براساس مدل سروکوال است. در این مطالعه با استفاده از روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی، تعداد 346 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. برای جمع-آوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد سروکوال شامل ابعاد پنج‌گانه کیفیت خدمات آموزشی استفاده شده است. داده‌های پژوهش پس از جمع‌آوری براساس سوالات پژوهش و با استفاده از آزمون تی مستقل ، تی وابسته و تحلیل واریانس یک راهه تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین عوامل محسوس، قابلیت اطمینان، پاسخ‌گویی، تضمین و همدلی ادراک شده و مورد انتظار دانشجویان تفاوت معناداری وجود دارد. انتظارات دانشجویان فراتر از درک آن ها از وضعیت موجود است و در هیچ یک از ابعاد کیفیت خدمات، انتظارات آن-ها برآورده نشده است. همچنین بین متغیرهای جمعیت شناختی دانشجویان، تفاوت معناداری مشاهده نگردید. تفاصيل المقالة