فهرس المقالات فاطمه ظهرابی


  • المقاله

    1 - راهبردهای توسعه تجارت الکترونیک در ورزش کشور
    علوم ورزش , العدد 5 , السنة 14 , زمستان 1401
    هدف پژوهش حاضرشناسایی عوامل و راهکارهای مؤثر در توسعه تجارت الکترونیک در تولید کالاهای ورزشی کشور و ارائه مدل تحلیلی بود.تحقیق از نظر هدف کاربردی و به‌صورت کیفی و با استفاده از انجام مصاحبه‌های عمیق انجام گرفت. روش پژوهش، گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) است.جامعه آماری أکثر
    هدف پژوهش حاضرشناسایی عوامل و راهکارهای مؤثر در توسعه تجارت الکترونیک در تولید کالاهای ورزشی کشور و ارائه مدل تحلیلی بود.تحقیق از نظر هدف کاربردی و به‌صورت کیفی و با استفاده از انجام مصاحبه‌های عمیق انجام گرفت. روش پژوهش، گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) است.جامعه آماری شامل 17 نفر از اساتید و صاحب‌نظران مرتبط با بازاریابی ورزشی و 11 نفر از مسئولین بازاریابی و فروش اینترنتی شرکت‌های تولیدکننده کالاهای ورزشی می‌باشد که مصاحبه ‌ها با روش نیمه ساختار یافته انجام گرفت. مدل طراحی‌شده در این پژوهش، مدل زمینه‌ای ‌می‌باشدکه به بسترهای کلان و زیرساخت‌ها، جهت تبیین فرآیند پیاده‌سازی تجارت الکترونیک ورزش کشور‌می‌پردازد. درنهایت داده‌های حاصل از مصاحبه‌ ها به روش داده بنیاد و از طریق سه مرحله کدگذاری مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار گرفت. درنهایت 6 مقوله اصلی شامل شرایط علی (سرپرستی- سیاست‌گذاری-شغلی-اقتصادی)، شرایط زمینه‌ای (الگو پذیری- سبک زندگی- توسعه فاوا - یادگیری محیطی)، شرایط مداخله‌گر (اطلاعاتی-فنی-حقوقی-فرهنگی)، راهبردها (حقوق- نیروی انسانی- تجهیز-بومی ‌سازی)، پیامدها (اقتصادی- ساختاری-فرهنگی- محیط‌زیست) و پدیده محوری پیاده‌سازی تجارت الکترونیک در بخش تولیدات ورزشی شناسایی شد. تفاصيل المقالة