این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین عوامل موثر بر توسعه ارتباطات شبکه ای در سازمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی تهران باعنایت به ویژگی های شخصیتی، کیفیت ابزارهای ارتباطی - اطلاعاتی و زمینه های سازمانی با استفاده از رویکرد سیستمی مورد بررسی قرار گرفت. نقطه تمرکز این مطالعه ب أکثر
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین عوامل موثر بر توسعه ارتباطات شبکه ای در سازمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی تهران باعنایت به ویژگی های شخصیتی، کیفیت ابزارهای ارتباطی - اطلاعاتی و زمینه های سازمانی با استفاده از رویکرد سیستمی مورد بررسی قرار گرفت. نقطه تمرکز این مطالعه بر فرآیند مشارکت و ساختار اجتماعی داخلی سازمان است که با توسعه و کاربرد اثربخش فن آوری های نوین برانگیخته شده و حتی امکان ارتباط همزمان و غیر همزمان در مکان های دور را فراهم می آورند و از این طریق موجب شبکه ای شدن ارتباطات سازمانی را فراهم می آورند. به منظور تکمیل اهداف تحقیق، در بخش کیفی برای ساخت مدل مفهومی پژوهش از مطالعه مقالات، اسناد، مدارک و تکنیک مصاحبه استفاده شد. پس از محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای هردسته از سوالات و محاسبه میانگین آن، پرسشنامه در میان نمونه مطالعاتی با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده توزیع گردید. در ادامه از نرم افزار smart pls، برای بیشینه سازی واریانس متغیر وابسته که توسط متغیرهای مستقل پیش بینی می شوند، استفاده شده است و همچنین به منظور آزمون فرضیه ها از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه به منظور طراحی مدل نهایی پژوهش با استفاده از نرم افزار19 SPSS استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان دادند که ویژگی های شخصیتی70 درصد، کیفیت ابزارهای اطلاعاتی 43 درصد و زمینه سازمانی است 79 درصد از واریانس متغیر ارتباطات شبکه ای سازمانی را تبیین می کند.
تفاصيل المقالة
در این پژوهش محقق تلاش میکند مدل شایستگی مدیر رسانه را ارائه کند و با استفاده از مدل شایستگی، قصد دارد شایستگیهای کلیدی مدیر رسانه را با بهرهگیری از مدل شایستگی شناسایی کند. برای تعیین شایستگیهای مدیر رسانه از رویکرد مراجعه به متخصصان و خبرگان استفاده شده است. متناس أکثر
در این پژوهش محقق تلاش میکند مدل شایستگی مدیر رسانه را ارائه کند و با استفاده از مدل شایستگی، قصد دارد شایستگیهای کلیدی مدیر رسانه را با بهرهگیری از مدل شایستگی شناسایی کند. برای تعیین شایستگیهای مدیر رسانه از رویکرد مراجعه به متخصصان و خبرگان استفاده شده است. متناسب با رویکرد، روش استفادهشده در مقاله گراندد تئوری است. پژوهشگر با استفاده از روشی کیفی که داده بنیان است، بدون پیشفرض، مدل را از دل دادههای میدانی ارائه میکند. جهت تجزیه و تحلیل دادههای مصاحبه از کدگذاری سه مرحلهای استرواس و کربین استفاده شده که شامل کدگذاری باز، محوری و گزینشی است. محقق پس از کدگذاری پایانی و پالایش نظری دادههای مصاحبه نیمه ساختاریافته با مدیران رسانه و برخی از اساتید دانشگاه در حوزه مدیریت رسانه و ارتباطات که از طریق نمونهگیری گلوله برفی جمعآوری شدهاند و رسیدن به اجماع نظری مدل خود را ارائه داده است که شامل سه دستةشایستگی ذهنی، شایستگی شناخت رسانه، شایستگی دانشی و مدیریتیاست که هرکدام از این شایستگیهای دارای زیرمقولههایی هستند که حول این شایستگیهای محوری گردآمدهاند.
تفاصيل المقالة
با فراگیری نا گریز و روزافزون رسانههای مجازی و سایتهای شبکههای اجتماعی نزد پیر و جوان، دلمشغولی پژوهشگران و برنامه ریزان کشورهای غیر انگلیسیزبان که تنها مصرفکنندهی تولیدات نرمافزاری و رسانهای بشمار میروند، نیز رو به افزایش است. در این بررسی تلاش شده است بر نقش أکثر
با فراگیری نا گریز و روزافزون رسانههای مجازی و سایتهای شبکههای اجتماعی نزد پیر و جوان، دلمشغولی پژوهشگران و برنامه ریزان کشورهای غیر انگلیسیزبان که تنها مصرفکنندهی تولیدات نرمافزاری و رسانهای بشمار میروند، نیز رو به افزایش است. در این بررسی تلاش شده است بر نقش عامل "طراحی" در قالب ریختار نرم و سختافزاری ارائهشده در رایانه تمرکز شود که بیتوجه به فرهنگ کاربر و مصرفکنندگان درروند تولید فضاهای مجازی و برنامههای تعاملی کاربران به زعامت کاربران انگلیسیزبان و خردهفرهنگهای غیربومی، ساختهوپرداخته میشود، نگاهی دقیقتر در چارچوب تحلیل تطبیقی و دیدگاه جامعهشناسی رسانه (به شیوه مصاحبه عمقی و نیمهمتمرکز) درباره دو سایت تویتر و فیس بوک انداخته و به کاربران فارسیزبان ایرانی پرداخته شود.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications