فهرس المقالات عبدالرضا سبحانی


  • المقاله

    1 - طراحی و ارائه مدل تأثیرگذاری برنامه های خلاق رسانه ملی بر توسعه فرهنگ مالیاتی
    ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1401
    هدف: طراحی و ارائه مدل تأثیرگذاری برنامه‌های خلاق رسانه ملی برتوسعه فرهنگ مالیاتی است. روش: پژوهش کاربردی و کیفی است که با مطالعه مبانی نظری، ازجمله کتب، مجلات و مقالات مرتبط، اطلاعات جمع‌آوری و چارچوب اولیه پژوهش استخراج شد و پروتکل مصاحبه‌ها آماده و مصاحبه‌های نیمه س أکثر
    هدف: طراحی و ارائه مدل تأثیرگذاری برنامه‌های خلاق رسانه ملی برتوسعه فرهنگ مالیاتی است. روش: پژوهش کاربردی و کیفی است که با مطالعه مبانی نظری، ازجمله کتب، مجلات و مقالات مرتبط، اطلاعات جمع‌آوری و چارچوب اولیه پژوهش استخراج شد و پروتکل مصاحبه‌ها آماده و مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته با 30 نفر از خبرگان حوزه مالیات و رسانه با تجربه در حوزه مطالعه صورت گرفت. نمونه‌گیری غیر احتمالی هدفمند و روش نمونه‌گیری گلوله برفی و مصاحبه‌ها به روش تحلیل تم و با استفاده از نرم افزارمکس کیودا2020 کدگذاری شدند. مؤلفه‌های اثرگذاری ‌رسانه ملی بر توسعه فرهنگ مالیاتی با استفاده از روش تحلیل تم و مصاحبه با خبرگان و پالایش مدل طی دو راند دلفی با گروه دیگری از خبرگان، مشتمل بر 94کد محوری و 10 تم اصلی احصاء شد و مدل باهیئت دلفی و مشارکت خبرگان و استفاده از ضریب توافق کندال اعتبار سنجی شد. یافته‌ها: تأثیر ‌رسانه ملی بر توسعه فرهنگ مالیاتی شامل 10 تم اصلی است که به سه دسته مسئولیت اجتماعی، کارکرد رسانه و عوامل زمینه‌ای تقسیم می‌شود. نتیجه‌گیری: توجه به تأثیر رسانه ملی بر فرهنگ مالیاتی می‌تواند راهگشای سیاستگذاران جهت تسریع توسعه فرهنگ مالیاتی و به تبع آن اجرای سایر شاخص‌های توسـعه یـافتگی باشـد. تفاصيل المقالة