فهرس المقالات امین تعادل خواه


  • المقاله

    1 - طراحی مدل پیاده‌سازی هم پیمانی راهبردی در سازمان‌های مشتری محور به روش آمیخته اکتشافی (مطالعه موردی: بانک سامان)
    پژوهش های مدیریت راهبردی , العدد 5 , السنة 27 , زمستان 1400
    این مطالعه تلاش دارد تا با واکاوی هم‌پیمانی راهبردی، با ایجاد تصویری جامع از متغیرهایی که بر پیاده‌سازی هم‌پیمانی راهبردی در سازمان‌های مشتری محور تأثیرگذار هستند، زمینه‌های تحقق اقدامات متعالی در این خصوص را فراهم سازد. روش انجام این پژوهش، کیفی و وضعیت موجود با رویکرد أکثر
    این مطالعه تلاش دارد تا با واکاوی هم‌پیمانی راهبردی، با ایجاد تصویری جامع از متغیرهایی که بر پیاده‌سازی هم‌پیمانی راهبردی در سازمان‌های مشتری محور تأثیرگذار هستند، زمینه‌های تحقق اقدامات متعالی در این خصوص را فراهم سازد. روش انجام این پژوهش، کیفی و وضعیت موجود با رویکرد گلیزری از راهبرد نظریه داده بنیاد، مدل سازی شده است. از 21 نفر از مدیران، خبرگان و متخصصانی که در پیاده‌سازی هم پیمانی راهبردی در سازمان‌های مشتری محور مشارکت غیر رسمی داشته‌اند، مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام و داده‌ها، کدگذاری و بر اساس خانواده کدهای شش سی، مدل‌سازی شد. از تحلیل مصاحبه‌ها، 378 کد، 78 مفهوم و 17 مقوله ظهور یافت. نیاز به پیاده‌سازی هم‌پیمانی راهبردی در سازمان‌های مشتری محور به عنوان پدیده محوری معرفی شد و مقوله‌های دیجیتالی شدن فرایندهای مالی و پولی، بانکداری دیجیتال و دیدگاه فراسازمانی به منزله علل، کسب مزیت رقابتی و ارتباط سازنده با مشتریان به منزله تغییرات همگام، پشتیبانی مدیریت، فناوری اطلاعات و فضای دیجیتال به منزله زمینه، بانکداری الکترونیکی، ریسک‌پذیری و خدمات آنلاین به منزله شرایط، ارتقای سیستم‌ها، ایجاد زیرساخت‌ها و مشتری محوری به منزله اقتضائات، افزایش رضایت مشتریان، افزایش سودآوری و کاهش هزینه‌های عملیاتی به منزله پیامدهای پیاده‌سازی هم پیمانی راهبردی در سازمان‌های مشتری محور معرفی شدند. در این پژوهش، با تحلیل مؤلفه‌های مؤثر، وضعیت موجود پیاده‌سازی هم پیمانی راهبردی در سازمان‌های مشتری محور از نگاه سه مجموعه خبره، متخصص و مطلع نسبت به پیاده‌سازی هم پیمانی راهبردی در بانک‌های خصوصی و دولتی و مؤسسات مالی و اعتباری، واکاوی و در قالب مدل مقاله ارائه شده است. تفاصيل المقالة