فهرس المقالات مانی آرمان


  • المقاله

    1 - نقش تحول دیجیتال و رهبری کارآفرینانه بر عملکرد سازمان با میانجی‌گری یادگیری دو سویه (مورد مطالعه؛ کسب و کارهای کوچک استان بوشهر)
    تعالی منابع انسانی , العدد 1 , السنة 4 , بهار 1402
    هدف پژوهش بررسی نقش تحول دیجیتال و رهبری کارآفرینانه بر عملکرد سازمان با نقش میانجی یادگیری دو سویه است. روش پژوهش حاضر از جهت هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده، توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. گردآوری داده به واسطه پرسشنامه صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش کلی أکثر
    هدف پژوهش بررسی نقش تحول دیجیتال و رهبری کارآفرینانه بر عملکرد سازمان با نقش میانجی یادگیری دو سویه است. روش پژوهش حاضر از جهت هدف، کاربردی و از نظر جمع‌آوری داده، توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. گردآوری داده به واسطه پرسشنامه صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه کسب‌وکارهای کوچک استان بوشهر است و نمونه آماری پژوهش 50 کسب‌وکار در نظر گرفته شد که به هر کسب‌وکار 3 پرسشنامه تعلق گرفت. روایی محتوا پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان حوزه مدیریت و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. روایی و پایایی پرسشنامه با بهره‌گیری از نرم‌افزار SPSS سنجش شد. ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه برابر با مقدار 95/0 به دست آمد که گویای پایایی مطلوب پرسشنامه می‌باشد. برای سنجش فرضیه‌های پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری، نرم‌افزار SMART PLS بهره گرفته شد. نتیجه فرضیه‌های پژوهش نشان دهنده آن است که تحول دیجیتال بر یادگیری دو سویه با مقدار آماره تی (74/5)، رهبری کارآفرینانه بر یادگیری دو سویه با مقدار آماره تی (56/7)، یادگیری دو سویه بر عملکرد سازمانی با مقدار آماره تی (69/13) تأثیر مثبت و معناداری دارد. هم‌چنین تحول دیجیتال بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی یادگیری دو سویه به مقدار آماره تی (43/5) و رهبری کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی یادگیری دو سویه به مقدار آماره تی (23/6) تأثیر مثبت و معناداری دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - نقش فعالیت های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در توسعه ارزش ویژه مشتری
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 5 , السنة 8 , زمستان 1395
    امروزه در محیط رقابتی توجه به ارزش های ویژه مشتریان و مدیریت روابط با مشتری برای رشد و توسعه همه کسب‌وکارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ازاین‌رو شرکت‌ها برای جذب مشتری در سال‌های اخیر به رسانه‌های اجتماعی‌ روی آورده‌اند. با گسترش فضا های مجازی و کاربران اینترنتی بسیا أکثر
    امروزه در محیط رقابتی توجه به ارزش های ویژه مشتریان و مدیریت روابط با مشتری برای رشد و توسعه همه کسب‌وکارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ازاین‌رو شرکت‌ها برای جذب مشتری در سال‌های اخیر به رسانه‌های اجتماعی‌ روی آورده‌اند. با گسترش فضا های مجازی و کاربران اینترنتی بسیاری از صاحب‌نظران بازاریابی ، اجتماعات مجازی را به‌عنوان فرصتی برای شناساندن محصولات و خدمات شرکت ها معرفی کرده اند. چون استفاده از محیط اینترنت و رسانه ها روز به روز در حال افزایش است؛ پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه مشتریان انجام‌شده است. روش پژوهش، پیمایشی _توصیفی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کاربران اینترنتی فعال در سایت های اجتماعی هستند و نمونه آماری مشتمل بر 384 نفر است. همچنین برای تجزیه‌وتحلیل داده ها از نرم‌افزارهای SPSS و آموس استفاده‌شده است. نتایج نشان داد که انجام فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی تأثیر مثبتی بر ارزش ویژه مشتریان دارد و شرکت ها می توانند با این‌گونه فعالیت ها رابطه با مشتریان خود را تحکیم بخشند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی انتقال فناوری به عنوان انگیزه ورود به اتحاد راهبردی فناورانه بین المللی در صنعت نفت
    پژوهش های مدیریت راهبردی , العدد 5 , السنة 23 , زمستان 1396
    امروزه با پیشرفت علوم و پیچیدهتر شدن فرایند انجام کارها، انتقال فناوری تبدیل به یکی از مقولههای مهم و قابل توجه در کشورهای در حال توسعه شده است. صنعت نفت از صنایع مهم در کشور ما می باشد که همواره با چالش انتقال فناوری روبرو بوده است و میتواند با استفاده از اتحاد راهبردی أکثر
    امروزه با پیشرفت علوم و پیچیدهتر شدن فرایند انجام کارها، انتقال فناوری تبدیل به یکی از مقولههای مهم و قابل توجه در کشورهای در حال توسعه شده است. صنعت نفت از صنایع مهم در کشور ما می باشد که همواره با چالش انتقال فناوری روبرو بوده است و میتواند با استفاده از اتحاد راهبردی، تلاش های فناورانه داخلی خود را تکمیل کند؛ بنابراین در این پژوهش تلاش شده است تا نقش انتقال فناوری را به عنوان انگیزهای برای ورود به اتحاد راهبردی فناورانه مورد بررسی قرار دهد. در این پژوهش، پس از مطالعه ی ادبیات مربوط و با استفاده از روش کتابخانهای به بررسی اولیهی موضوع مورد نظر پرداخته شده است؛ پس از آن با استفاده از رویکرد کیفی و مصاحبه با خبرگان، به استخراج مفاهیم و مقولههای اثرگذار بر انتقال فناوری به عنوان انگیزهی ورود به اتحادها پرداخته شده است. یکی از مقولههای مهم در این رابطه، کسب فناوری میباشد که از مفاهیم یادگیری فناورانه، کسب توانمندی فناورانه، استفاده از فناوریهای مکمل و دسترسی به فناوری منجر شده است. مقولهی دیگر شناسایی شده، تطابق با تغییرات می باشد که از مفهوم پاسخ به تغییرات فناوری به دست آمده است. سومین مقولهی شناسایی شده در راستای انتقال فناوری، مدیریت فرایند توسعه فناوری است که دربرگیرندهی مفاهیم صرفهجویی در هزینه های فناورانه، دسترسی به بازارهای فناورانه بینالمللی و رقابت و مزیت رقابتی فناورانه میباشد. در نهایت، مق وله ی بکارگیری فناوری، که از مفاهیم استفاده از آخرین نوآوریهای فناورانه، به اشتراکگذاری منابع فناورانه و ارتقای خلاقیت و نوآوریدرونی شرکت به دست آمده است. پیشنهاد میشود سازمانها با استفاده از مفاهیم شناسایی شده، در جهت ورود به اتحاد راهبردی فناورانه، به نحو بهتری گام بردارند. تفاصيل المقالة