مقدمه: هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل بازاریابی ورزشهای تفریحی فناوری محور است.روش پژوهش: با استفاده از روش کیفی دادههایی از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته جمعآوری شد. به منظور تحلیل دادهها از روش تحلیل مضامین (براون و کلارک، 2006) استفاده شد.یافتهها: یافتهها نشان أکثر
مقدمه: هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل بازاریابی ورزشهای تفریحی فناوری محور است.روش پژوهش: با استفاده از روش کیفی دادههایی از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته جمعآوری شد. به منظور تحلیل دادهها از روش تحلیل مضامین (براون و کلارک، 2006) استفاده شد.یافتهها: یافتهها نشان داد که فعالیتهای بازاریابانه ورزشهای تفریحی فناوری محور را بر اساس ابعاد مختلف بازاریابی میتوان به نه مرحلهی بازارگرایی، بازارسنجی، بازارشناسی، بازارسازی، بازارجویی، بازارداری، بازارگرمی، بازارگردی و بازارگردانی تقسیم و با توجهی به فعالیتهای مورد نیاز هر بعد، زمینه را برای توسعهی ورزشهای تفریحی فناوری محور در کشور فراهم کرد.نتیجهگیری: بر اساس نتایج این تحقیق مسیر بازاریابی توسعه ورزشهای تفریحی فناورانه محور با بازارگرایی آغاز میشود. این مضمون به عنوان یک پیشنیازی برای دو بعد دیگر بازاریابی ورزشهای تفریحی فناوری محور یعنی بازارشناسی و بازارسنجی عمل و در صورت توجه به این سه بعد، ما وارد مرحله بازارسازی میشویم که خودش به عنوان یک پیشنیاز برای ابعاد دیگر بازارجویی، بازارداری و بازارگرمی عمل میکند. بر اساس نتایج این تحقیق در صورتیکه بتوانیم این مراحل را موفقیت پشت سر بگذرانیم میتوانیم از فواید توسعه ورزشهای تفریحی فناوری محور در بعد بازارگردی و بازارگردانی بهرهمند و وارد بازارهای بینالمللی شویم.
تفاصيل المقالة
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد1,السنة
10
,
بهار
1400
امروزه دانش آموزان ما بیش از هر چیز نیاز به محیطی سرشار از انعطاف پذیری و آزادی عمل دارند که فوق برنامه ها می تواند چنین محیطی را فراهم نماید. هدف این مقاله مفهوم پردازی مشارکت ورزشی دانش آموزان در فوق برنامه های مدارس ایران بود. پژوهشگر از طریق مصاحبه عمیق با مدیران ار أکثر
امروزه دانش آموزان ما بیش از هر چیز نیاز به محیطی سرشار از انعطاف پذیری و آزادی عمل دارند که فوق برنامه ها می تواند چنین محیطی را فراهم نماید. هدف این مقاله مفهوم پردازی مشارکت ورزشی دانش آموزان در فوق برنامه های مدارس ایران بود. پژوهشگر از طریق مصاحبه عمیق با مدیران ارشد تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معاونین و کارشناسان تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، معلمان تربیت بدنی فعال در فوق برنامه ها، اولیای دانش آموزان و خود دانش آموزان و استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک نمونه گیری گلوله برفی، به جمع آوری اطلاعات پرداخت. سپس داده های حاصل از مصاحبه ها، مقالات، دستورالعمل های تربیت بدنی آموزش و پرورش، کتب و کلیپ های مرتبط با تکنیک مثلث سازی از طریق روش و داده، جمع آوری و به روش تئوری سازی داده بنیاد با رویکرد چارمز، کدگذاری و تجزیه و تحلیل گردید. نتیجه گروه بندی کدها، چهار مولفه اصلی و یازده زیر مولفه را در سه سطح ورودی، فرآیند و خروجی نشان داد. بر اساس نتایج این پژوهش، در مرحله ورودی، عناصر مشارکت ورزشی شامل محرک ها و بازدارنده ها می باشند. در مرحله فرآیند، حوزه های تعلیم و تربیت شامل: شناختی، مهارتی و نگرشی است و مرحله خروجی، پیامدهای جسمانی، روانی و اجتماعی را نشان داد همچنین تسریع کننده هایی چون همکاری با ذینفعان، بستر سیاسی، منابع حمایتی و تشویقی و منابع مالی در سرعت بخشیدن به مشارکت ورزشی دانش آموزان دخیل می باشند.
تفاصيل المقالة
امروزه دانش آموزان بیش از هر چیز نیاز به محیطی سرشار از انعطاف پذیری و آزادی عمل دارند که فوق برنامه ها می تواند چنین محیطی را فراهم نماید. هدف این مقاله تعیین پیامدهای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی مدارس ایران بود. جامعه آماری شامل مدیران ارشد تربیت بدنی و سلا أکثر
امروزه دانش آموزان بیش از هر چیز نیاز به محیطی سرشار از انعطاف پذیری و آزادی عمل دارند که فوق برنامه ها می تواند چنین محیطی را فراهم نماید. هدف این مقاله تعیین پیامدهای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی مدارس ایران بود. جامعه آماری شامل مدیران ارشد تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معاونین و کارشناسان تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، معلمان تربیت بدنی، اولیای دانش آموزان و خود دانش آموزان بودند. روش پژوهش کیفی و پژوهشگر از طریق مصاحبه عمیق با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک نمونه گیری گلوله برفی به جمع آوری اطلاعات پرداخت. سپس داده های حاصل از مصاحبه ها، مقالات، دستورالعمل های تربیت بدنی آموزش و پرورش، کتب و کلیپ های مرتبط با تکنیک مثلث سازی از طریق روش و داده، جمع آوری و به روش تئوری سازی داده بنیاد با رویکرد چارمز، کدگذاری و تجزیه و تحلیل گردید. نتیجه گروه بندی کدها، سه مولفه اصلی و هشت زیر مولفه را در سطح خروجی نشان داد. مولفه های اصلی شامل پیامد های جسمانی، روانی و اجتماعی و زیر مولفه هایی همچون جبران کمبود ساعت درس تربیت بدنی، سلامت جسمانی، سلامت روانی، بهبود کیفیت زندگی، سلامت اجتماعی، رشد و توسعه فرهنگی، افزایش سرمایه اجتماعی، نشاط و شادابی اجتماعی بود. با توجه به این پیامدها، می توان شاهد بهبود مشارکت ورزشی دانش آموزان در مدارس بود؛ این پژوهش میتواند به عنوان ابزار تحلیل مشارکت ورزشی دانش آموزان در فوق برنامه های مدارس ایران مبنای عمل قرار گیرد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications