هدف: پژوهش حاضر با هدف رتبهبندی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه انجام پذیرفته است.روش: در پژوهش حاضر از روش مصاحبه عمیق بهمنظور شناسایی عوامل و از روش تحلیل شبکهای جهت رتبهبندی عوامل بهره گرفتهشده است. جامعه آماری شامل کلیه خبرگان صنعت بیمه در است أکثر
هدف: پژوهش حاضر با هدف رتبهبندی عوامل مؤثر بر توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه انجام پذیرفته است.روش: در پژوهش حاضر از روش مصاحبه عمیق بهمنظور شناسایی عوامل و از روش تحلیل شبکهای جهت رتبهبندی عوامل بهره گرفتهشده است. جامعه آماری شامل کلیه خبرگان صنعت بیمه در استان گیلان، اعم از شبکه فروش صنعت بیمه ، دارای تجربه و تحصیلات عالیه و مدیران فنی و ستادی و بیمهگذاران عمده است که در این میان 17 نفر از آنان با درنظرگرفتن شروط دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و سابقه کار حداقل 15 سال در صنعت بیمه و به روش گلوله برفی بهعنوان نمونه آماری جهت انجام مصاحبه و تکمیل پرسشنامه مقایسات زوجی انتخاب گردیدند.یافتهها: یافتهها نشان میدهد که توانمندسازی نیروی فروش در صنعت بیمه تابعی از عوامل فردی مربوط به نمایندگان و عوامل مربوط به تشکیلات نمایندگان، عملکرد نماینده بیمه، عوامل مربوط به بیمه مرکزی، عوامل مربوط به شرکت بیمهگر، و عوامل محیطی میباشد و همچنین یافتههای بخش رتبهبندی نشان داده است که عوامل فردی مربوط به نمایندگان رتبه اول و عوامل تشکیلاتی مربوط به نمایندگان، عوامل مربوط به بیمه مرکزی ، عوامل محیطی و عوامل مربوط به شرکت بیمهگر به ترتیب رتبه اول تا چهارم را به خود اختصاص دادهاند.
تفاصيل المقالة
سهامداران به عنوان بازیگران مهم بورس در موقع خرید یا فروش سهام بررسیهای وسیعی انجام میدهند. . با این رویکرد در این مطالعه تلاش شده است تا فاکتورهای اثرگذار بر تصمیمگیری سهامداران جهت سرمایهگذاری در بورس ایران شناسایی و رتبهبندی شوند. جهت رسیدن به این هدف اطلاعات مو أکثر
سهامداران به عنوان بازیگران مهم بورس در موقع خرید یا فروش سهام بررسیهای وسیعی انجام میدهند. . با این رویکرد در این مطالعه تلاش شده است تا فاکتورهای اثرگذار بر تصمیمگیری سهامداران جهت سرمایهگذاری در بورس ایران شناسایی و رتبهبندی شوند. جهت رسیدن به این هدف اطلاعات مورد نیاز به صورت پیمایشی و با طراحی پرسشنامه از سرمایهگذاران، صاحبنظران و متخصصان فعال در بورس اوراق بهادار ایران برای سال 1398 جمعآوری و در چارچوب روش دلفی فازی تحلیل شدند. نتایج حاصل از مطالعه نشان داد متغیرهای نرخ ارز ، بازده بازارهای موازی و نرخ سود بانکی مهمترین عوامل کلان اقتصادی هستند که بر تصمیمگیری سهامداران در بورس اثر میگذارند. ضمن آن که از میان عوامل روانی و رفتاری نیز سه متغیر رفتار تودهوار، اخبار رسمی و غیررسمی از مجامع شرکتها و نظر کارگزاران و شرکتهای مشاوره سرمایهگذاری بیشترین تأثیر را بر تصمیمگیری سهامداران در بورس ایران داشتهاند. در نهایت نیز نتایج نشان داد سود هر سهم حجم معاملات سهم و نقدشوندگی سهام سه عامل مالی و حسابداری و نیز متغیرهای تحولات سیاسی داخل ، تحلیلهای تکنیکال و مناسبات سیاسی با سایر کشورها سه عامل فنی و سیاسی هستند که بیشترین اهمیت را بر تصمیمگیری سهامداران بورس ایران دارند.
تفاصيل المقالة
پیش بینی سریهای زمانی بازارهای مالی مسئله ای چالش برانگیز در حوزه مطالعات تخصصی سری های زمانی محسوب میشود و نظر بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب نموده است. این موضوع با توجه به حضور کلان دادهها موجب رشد تحولات در زمینه مدلهای یادگیری ماشین شده است. با توجه به اهمیت ا أکثر
پیش بینی سریهای زمانی بازارهای مالی مسئله ای چالش برانگیز در حوزه مطالعات تخصصی سری های زمانی محسوب میشود و نظر بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب نموده است. این موضوع با توجه به حضور کلان دادهها موجب رشد تحولات در زمینه مدلهای یادگیری ماشین شده است. با توجه به اهمیت این موضوع، در این پژوهش، با بهرهگیری از مقایسه مدلهای مختلف یادگیری ماشین از قبیل رویکردهای جنگل تصادفی، ماشین بردار پشتیبان، شبکه عصبی مصنوعی و شبکه عصبی بازگشتی مبتنی بر یادگیری عمیق به بررسی توانایی مدل های مختلف یادگیری ماشین در پیشبینی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره ی 1392 تا 1399 پرداخته شده است. نتایج پیش بینی دورههای 1، 3 و 6 روزه برای دوره خارج از نمونه نشان میدهد که روش یادگیری ماشین مبتنی بر شبکه عصبی بازگشتی حافظه طولانی کوتاهمدت (LSTM) در مقایسه با سایر مدلهای مورد بررسی نتیجه بهتری داشته است.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications