فهرس المقالات سیامک ناصری


  • المقاله

    1 - تبیین خط‌مشی بازاریابی حسی به منظور تحقق حکمرانی خوب.
    خط مشی‌گذاری عمومی در مدیریت , العدد 50 , السنة 14 , تابستان 1402
    هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین خط‌مشی بازاریابی حسی به منظور تحقق حکمرانی خوب در جامعه‌ای از دریافت‌کنندگان خدمات مالی است. روش: این پژوهش در دو مرحله طراحی چارچوب مفهومی پژوهش و اعتبارسنجی چارچوب مفهومی انجام شد. در بخش اول که مرحله اولیه و سنجش کیفی است جامعه آماری پژوه أکثر
    هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین خط‌مشی بازاریابی حسی به منظور تحقق حکمرانی خوب در جامعه‌ای از دریافت‌کنندگان خدمات مالی است. روش: این پژوهش در دو مرحله طراحی چارچوب مفهومی پژوهش و اعتبارسنجی چارچوب مفهومی انجام شد. در بخش اول که مرحله اولیه و سنجش کیفی است جامعه آماری پژوهش عبارت بود از اساتید، مدیران و کارشناسان در زمینه بازاریابی حسی، که تعداد 10 نفر به عنوان رسته‌ای از افراد خبره انتخاب شدند. در بخش دوم که بخش کمی است نمونه 384 تایی از جامعه دریافت‌کنندگان خدمات مالی انتخاب شد. یافته: 3 بعد، 11 مؤلفه و 55 شاخص برای مدل شناسایی شد. در بین ابعاد، بعد عملکرد احساسی با بار عاملی 1.55، بعد خودکارآمدی احساسی با بار عاملی 1.27، بعد مشارکت حسی با بار عاملی 1.25 به ترتیب اعتبار بیشتری نسبت به سایر ابعاد داشته اند. نتیجه گیری: سه بعد عملکرد احساسی، خودکارآمدی احساسی و مشارکت احساسی مورد تأکید هستند. بعد عملکرد احساسی شامل 4 مؤلفه درک عواطف، کیفیت روابط عاطفی، پاسخگویی به عواطف و ایجاد انگیزش، بعد خودکارآمدی حسی دارای سه مؤلفه ظرفیت سازی، آموزش و ارتباطات، و بعد مشارکت احساسی شامل چهار بعد آگاه سازی، مهارت اجتماعی، خلق ارزش و راهبردها می‌باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران
    اقتصاد مالی , العدد 4 , السنة 16 , پاییز 1401
    چکیدههدف: پژوهش حاضر در پاسخ به پرسش مطروحه از جانب محقق مبنی‌بر اینکه چه عواملی در حکمرانی با خاستگاه تحقق استراتژهای عملیاتی بیشترین اثر را دارند، طراحی شده است. نتایج به‌دست‌آمده پس از یک مرحله پیش‌تحقیق، پژوهش اصلی با هدف شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هی أکثر
    چکیدههدف: پژوهش حاضر در پاسخ به پرسش مطروحه از جانب محقق مبنی‌بر اینکه چه عواملی در حکمرانی با خاستگاه تحقق استراتژهای عملیاتی بیشترین اثر را دارند، طراحی شده است. نتایج به‌دست‌آمده پس از یک مرحله پیش‌تحقیق، پژوهش اصلی با هدف شناسایی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران را محقق کرده است.روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و و کیفی و از حیث روش اجرا از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی بوده و نتایج مصاحبه با افراد خبره در فرآیند تحقیق استفاده شده است.. جامعه آماری پژوهش شامل 10 نفر از خبرگان که به عنوان تیم تصمیم در شناسایی شاخص ها و ابعاد متغیرها که از روش غیرتصادفی( هدفمند) و روش گلوله برفی استفاده شده است.یافته ها: یافته‎های پژوهش نشان می‌دهد که الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران به 51 شاخص در غالب 11 مولفه و 3 بعد شناسایی شد. معیارهای شناسایی شده شامل معیارهای درک عواطف، کیفیت روابط عاطفی، پاسخگویی به عواطف، ایجاد انگیزش، ظرفیت سازی، آموزش، ارتباطات، آگاه سازی، مهارت اجتماعی، خلق ارزش و راهبردهای مشارکت می باشد. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است که در طراحی الگوی بازاریابی حسی با رویکرد هوش هیجانی به منظور تحقق حکمرانی خوب: مورد مطالعه مشتریان بانک سپه شعب شمال تهران باید به سه بعد عملکرد احساسی، خودکارآمدی احساسی و مشارکت احساسی توجه داشت تفاصيل المقالة