تبیین خطمشی بازاریابی حسی به منظور تحقق حکمرانی خوب.
الموضوعات : خطمشیگذاری عمومی در مدیریتسیامک ناصری 1 , وحید آرائی 2 , مینا جمشیدی اوانکی 3
1 - دانشجوی دکترای گروه مدیریت بازرگانی و گمرک، دانشگاه آزاد اسلامی واحدتهران مرکزی، تهران، ایران
2 - عضو هیات علمی (استادیار) گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
3 - استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: بازاریابی حسی, هوش هیجانی, حکمرانی خوب, خط مشی,
ملخص المقالة :
هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین خطمشی بازاریابی حسی به منظور تحقق حکمرانی خوب در جامعهای از دریافتکنندگان خدمات مالی است. روش: این پژوهش در دو مرحله طراحی چارچوب مفهومی پژوهش و اعتبارسنجی چارچوب مفهومی انجام شد. در بخش اول که مرحله اولیه و سنجش کیفی است جامعه آماری پژوهش عبارت بود از اساتید، مدیران و کارشناسان در زمینه بازاریابی حسی، که تعداد 10 نفر به عنوان رستهای از افراد خبره انتخاب شدند. در بخش دوم که بخش کمی است نمونه 384 تایی از جامعه دریافتکنندگان خدمات مالی انتخاب شد. یافته: 3 بعد، 11 مؤلفه و 55 شاخص برای مدل شناسایی شد. در بین ابعاد، بعد عملکرد احساسی با بار عاملی 1.55، بعد خودکارآمدی احساسی با بار عاملی 1.27، بعد مشارکت حسی با بار عاملی 1.25 به ترتیب اعتبار بیشتری نسبت به سایر ابعاد داشته اند. نتیجه گیری: سه بعد عملکرد احساسی، خودکارآمدی احساسی و مشارکت احساسی مورد تأکید هستند. بعد عملکرد احساسی شامل 4 مؤلفه درک عواطف، کیفیت روابط عاطفی، پاسخگویی به عواطف و ایجاد انگیزش، بعد خودکارآمدی حسی دارای سه مؤلفه ظرفیت سازی، آموزش و ارتباطات، و بعد مشارکت احساسی شامل چهار بعد آگاه سازی، مهارت اجتماعی، خلق ارزش و راهبردها میباشد.