مدیریت بهداشت و درمان
,
العدد17,السنة
6
,
پاییز
1394
مقدمه:تبلیغات شفاهی به منبع اطلاعاتی مهم و تأثیرگذاری بر نگرشها و رفتار خرید مصرفکننده بدل شده است. تبلیغات شفاهی در صنایع خدماتی از اهمیت خاصی برخوردار است چون محصولات ناملموس را نمیتوان قبل از مصرف آنها به راحتی ارزیابی کرد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل پیشب أکثر
مقدمه:تبلیغات شفاهی به منبع اطلاعاتی مهم و تأثیرگذاری بر نگرشها و رفتار خرید مصرفکننده بدل شده است. تبلیغات شفاهی در صنایع خدماتی از اهمیت خاصی برخوردار است چون محصولات ناملموس را نمیتوان قبل از مصرف آنها به راحتی ارزیابی کرد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل پیشبینیکننده تبلیغات شفاهی مشتریان در مرکز ناباروری یزد انجام شده است.
روش پژوهش: این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است که به صورت مقطعی در نیمه اول سال 1393 انجام شده است. جامعه پژوهش شامل 2650 زوجهای نابارور مراجعهکننده به مرکز ناباروری شهر یزد میباشد که از بین آنها تعداد 140 نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب گردید. جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه انجام گرفت. پس از وارد کردن دادهها در نرمافزار SPSS نسخه 16، برای تجزیه و تحلیل دادهها در بخش تعیین تأثیر عوامل پیشبینیکننده از آزمونهای تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که رضایت، وفاداری، کیفیت خدمات و اعتماد از عوامل موثر بر شکلگیری تبلیغات شفاهی در مرکز ناباروری شهر یزد میباشد (05/0 P < و 211/0β = ).
نتیجهگیری: با تمرکز بر بهبود کیفیت خدمات و ارائه آنها با قیمتهای مناسب و رقابتی به مراجعهکنندگان و ارائه امکانات و خدماتی مانند تخصیص فضای بزرگتر وکارآمدتر و استفاده از تجهیزات و امکانات با کیفیت، میتوان رضایت آنها از خدمات دریافتی و ارزش ادراک شده را افزایش داد و با فراهم آوردن خدمات وعده داده شده به مشتریان و به خدمت گرفتن کارکنانی که به بهترین نحو خواستههای مشتریان را تأمین کنند، منجر به شکلگیری اعتماد نسبت به مرکز گردید.
تفاصيل المقالة
مدیریت بهداشت و درمان
,
العدد23,السنة
8
,
بهار
1396
مقدمه: با توجه به نقش بیمارستانها در ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه، ارزیابی مهمترین عواملی که ممکن است در مراجعه یا عدم مراجعه بیمار به بیمارستانی موثر باشد میتواند در بررسی نقاط قوت و ضعف بیمارستانها جهت جذب بیماران مفید باشد. لذا در این پژوهش عوامل موثر درانتخاب بی أکثر
مقدمه: با توجه به نقش بیمارستانها در ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه، ارزیابی مهمترین عواملی که ممکن است در مراجعه یا عدم مراجعه بیمار به بیمارستانی موثر باشد میتواند در بررسی نقاط قوت و ضعف بیمارستانها جهت جذب بیماران مفید باشد. لذا در این پژوهش عوامل موثر درانتخاب بیمارستانهای اموزشی شهر یزد توسط بیماران را بررسی نمودیم. روش پژوهش: مطالعه حاضر، تحلیلی و از نوع مقطعی میباشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل بیماران بستری شده در بیمارستانهای اموزشی شهر یزد و نمونه پژوهش شامل 226 نفر از بیماران میباشد. به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه دو قسمتی شامل مشخصات فردی بیمار و تعیین میزان تاثیر عوامل مختلف در انتخاب بیمارستانها استفاده شد. برای انالیز دادهها، از نرم افزار 16SPSS و از آزمونهای آماری wallis-kruskal و Mann-whitneyو t-test و Anova استفاده گردید. یافتهها: ازبین3 بیمارستان، در بیمارستان شهید صدوقی"عوامل مربوط به پزشک معالج" با میانگین (13/3±27/15) و"عوامل شخصی "با میانگین (17/3±06/12) و در بیمارستان شهیدرهنمون"عوامل مربوط به پرستار"با میانگین (05/2±14/7) و "عوامل مربوط به بیمارستان" با میانگین (47/3±18/16) و در بیمارستان افشار"عوامل مربوط به پزشک معالج بامیانگین (82/2 ± 78/14) و"عوامل مربوط به بیمارستان" با میانگین (30/3± 97/14) بیشترین نقش را درانتخاب داشته است. نتیجهگیری: بیمارانی که بیمارستانهای اموزشی شهر یزد را برای بهبود وضعیت سلامت خود انتخاب کردند عنوان کردندکه عوامل مربوط به بیمارستان مهمترین عامل در انتخاب بیمارستانشان میباشد و عوامل مربوط به پزشک معالج و عوامل شخصی به ترتیب نقش مهمیرا ایفا میکنند. یافتههای این مطالعه میتواند مورد استفاده و کاربرد دستاندرکاران نظام سلامت کشور جهت برنامهریزی، سازماندهی و ارزیابی خدمات مراقبت سلامت باشد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications