فهرس المقالات علیرضا موتمنی


  • المقاله

    1 - Validation of the Pattern of Brand Marketing Efforts on Social Media with Customers in the Dermato-Cosmetic Industry
    Journal of System Management , العدد 4 , السنة 7 , تابستان 2021
    The purpose of the current study is to validate the pattern of brand marketing efforts on social media with customers in the dermo-cosmetic industry.In terms of method and time frame of data collection this study is considered cross-sectional research. The statistical p أکثر
    The purpose of the current study is to validate the pattern of brand marketing efforts on social media with customers in the dermo-cosmetic industry.In terms of method and time frame of data collection this study is considered cross-sectional research. The statistical population involved the dermoc-osmetics industry clients of Serita brand. The sample size was 384 people and the employed sampling method was simple randomization method. To validate the pattern of brand marketing efforts on social media, the researcher made use of the partial least squares method alongside with Smart PLS software. The data collection tool was a questionnaire that was validated by structural validity, convergent validity and divergent validity. The reliability of the questionnaire was judged by employing Cronbach's alpha and combined reliability. The outcome indicated that the creating informative content and social content are considered to be the fundamental factors of the model that affects client trust. Client confidence brings about. Client engagement and encourages attractive page design. Accordingly, interacting with clients and designing attractive pages touches word-of-mouth advertising and eventually leads to the efficacy of social marketing efforts. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - امکان سنجی استقرار نظام مدیریت دانش با استفاده از تحلیل شبکه ای فازی
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 5 , السنة 8 , زمستان 1395
    هدف از انجام این تحقیق امکان‌سنجی پیاده‌سازی نظام مدیریت دانش در مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه شهید بهشتی است. جامعه آماری تحقیق مرکز آموزش‌های تخصصی شهید بهشتی است. در مرحله اول به منظور شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در مراکز آموزش‌های تخصصی مطالعات کتابخانه أکثر
    هدف از انجام این تحقیق امکان‌سنجی پیاده‌سازی نظام مدیریت دانش در مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه شهید بهشتی است. جامعه آماری تحقیق مرکز آموزش‌های تخصصی شهید بهشتی است. در مرحله اول به منظور شناسایی عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در مراکز آموزش‌های تخصصی مطالعات کتابخانه‌ای انجام شد و پس تایید خبرگان چهار عامل فرهنگ سازمانی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و استراتژی و رهبری نهایی شدند. هر عامل به طور جداگانه سه معیار را مورد ارزیابی قرار می داد. به دلیل لحاظ شدن تفاوت در نظرات خبرگان پیرامون سوالات و نزدیک بودن نتایج حاصل از پژوهش به شرایط دنیای واقعی، در پرسشنامه از مقیاس‌های کیفی استفاده شد. به منظور تبدیل مقیاس‌های کیفی به مقادیر کمی، تحت منطق فازی، اعداد فازی مثلثی بکار گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل نتایج در میان روش‌های تصمیم گیری چند متغیره به دلیل تاثیرگذاری متقابل عوامل و معیارها روی یکدیگر از روش تحلیل شبکه ای فازی (FANP) استفاده شد. در گام آخر جهت امکان سنجی استقرار مدیریت دانش، ارزیابی وضعیت موجود مرکز انجام شد، که نتایج حاکی از آن بود که منابع انسانی، رهبری، فناوری اطلاعات و در آخر فرهنگ سازمانی به ترتیب نقاط قوت و ضعف مرکز آموزش‌های تخصصی شهید بهشتی برای اجرای مدیریت دانش است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - طراحی مدلی به‌منظور شناسایی عوامل اثرگذار و میزان تأثیر آنها در احیای صنایع غذایی کوچک و متوسط راکد شده و نیمه فعال
    مدیریت بهره‌وری , العدد 61 , السنة 16 , تابستان 1401
    هدف اصلی تحقیق حاضر طراحی مدل احیای شرکت‌های راکد و نیمه فعال تولیدی و صنایع غذایی کوچک و متوسط استان اردبیل است، بدین منظور با مرور پیشینه و مصاحبه با خبرگان از طریق روش دلفی فازی در ابتدا مؤلفه‌های تأثیرگذار بر احیای این شرکت‌ها شناسایی گردید که 97 مؤلفه به دست آمدند. أکثر
    هدف اصلی تحقیق حاضر طراحی مدل احیای شرکت‌های راکد و نیمه فعال تولیدی و صنایع غذایی کوچک و متوسط استان اردبیل است، بدین منظور با مرور پیشینه و مصاحبه با خبرگان از طریق روش دلفی فازی در ابتدا مؤلفه‌های تأثیرگذار بر احیای این شرکت‌ها شناسایی گردید که 97 مؤلفه به دست آمدند. سپس براساس تحلیل عاملی اکتشافی به بررسی رابطه میان مؤلفه ها اقدام شد. بدین منظور عوامل در 10 بعد تعیین و به‌واسطه تبیین رابطه بین مؤلفه‌ها و ابعاد با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی نسبت به رتبه‌بندی ابعاد براساس نظرات خبرگان به تعداد 48 نفر از مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه صنایع کوچک و متوسط غذایی در استان اردبیل اقدام گردید. نتایج به ترتیب نشانگر اولویت عوامل اقتصادی، عوامل مرتبط با تأمین زیرساخت، عوامل مرتبط با فرآیندهای تحقیق و توسعه، عوامل مربوط به مشکلات مالی، عوامل حقوقی و قضایی داشته و عوامل ناشی از اثرات تحریم، عوامل مربوط به بازار، وضع قوانین محل کسب‌وکار، عوامل سازماندهی مدیریت و کارکنان و عوامل اجتماعی و فرهنگی در اولویت‌های بعدی قرار داشتند. در با توجه به اهداف تحقیق به خوشه‌بندی صنایع غذایی فعال در استان اردبیل براساس مستندات موجود پرداخته شد که با توجه به نتایج، صنایع مربوط در پنج خوشه قرار گرفتند، بر مبنای خوشه‌بندی موجود و با استناد به عوامل مهم احیا شناسایی شده در شرکت‌های کوچک و متوسط، اقدام به تعیین ضریب تأثیر هر مجموعه عوامل در هر خوشه با استفاده از روش رگرسیون چند متغیره شد و درنهایت مدل احیای مناسب برای هر خوشه شناسایی و ارائه گردید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - بررسی رابطه مدل کسب و کار و خدمات ابری پایدار
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 15 , پاییز 1402
    یکی از زمینه های رو به رشد فعالیت های مبتنی بر اینترنت، هم در بازار و هم در زندگی شخصی افراد، رایانش ابری است. خدمات ابری یک فناوری نوظهور است که در سال های اخیر توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است و خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می دهد. پژوهش حاضر بر أکثر
    یکی از زمینه های رو به رشد فعالیت های مبتنی بر اینترنت، هم در بازار و هم در زندگی شخصی افراد، رایانش ابری است. خدمات ابری یک فناوری نوظهور است که در سال های اخیر توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است و خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می دهد. پژوهش حاضر بر رابطه بین مدل کسب و کار و خدمات ابری پایدار متمرکز شده است. بنابراین بر اساس مدل‌های توسعه یافته بوکن و شورت(2016) و پلیتیر و همکاران(2012) به ارزیابی رابطه بین مولفه‌های مدل کسب و کار خدمات ابری و توسعه پایدار پرداخته شد. همچنین استراتژی مدل سازی معادلات ساختاری با حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) برای ارزیابی عوامل تعیین کننده مدل کسب و کار و خدمات ابری پایدار مورد استفاده قرار گردید.. نتایج نشان می دهد که ارزش پیشنهادی، جذب ارزش و خلق ارزش بر مدل کسب و کار نمونه کسب و کار تأثیر می گذارد. علاوه بر این، تأثیرات ارزش‌گذاری، ارزش پیشنهادی، عوامل اقتصادی، اجتماعی و محیطی بر سرویس ابری پایدار مثبت است که در این میان، ارزش پیشنهادی قوی‌ترین اثر مثبت و عوامل اجتماعی قوی‌ترین تأثیر منفی را بر توسعه پایدار سرویس ابری دارند. تفاصيل المقالة