فهرس المقالات GholamReza Sotudeh


  • المقاله

    1 - Applications of Fuzzy Program Graph in Symbolic Checking of Fuzzy Flip-Flops
    Journal of Computer & Robotics , العدد 9 , السنة 7 , زمستان 2014
    All practical digital circuits are usually a mixture of combinational and sequential logic. Flip–flops are essential to sequential logic therefore fuzzy flip–flops are considered to be among the most essential topics of fuzzy digital circuit. The concept of أکثر
    All practical digital circuits are usually a mixture of combinational and sequential logic. Flip–flops are essential to sequential logic therefore fuzzy flip–flops are considered to be among the most essential topics of fuzzy digital circuit. The concept of fuzzy digital circuit is among the most interesting applications of fuzzy sets and logic due to the fact that if there has to be an ultimate fuzzy computer then fuzzy circuitry is inevitable. In this research field, hardware realization of fuzzy negation, t–norms and t–conorms have been well studied in details meanwhile no formal model is introduced for more complex fuzzy circuitry such as combinational circuits, sequential circuits or memory modules. The lack of a formal model checker indicates flaws and design deficiencies are usually remain out of sight therefore validating fuzzy logic circuits was impossible to this date. In this paper we are elaborating the application of Fuzzy Program Graph in symbolic checking of fuzzy flip–flops; thus, the content is mainly focused on formal modelling of fuzzy flip–flops and investigating their correctness. To this purpose we investigated design deficiencies of a multivalued D flip–flop and found a dynamic hazard then we proposed a formal model toward fuzzy J–K flip–flops to further elaborate applications of proposed formal model and model checking approach in detecting design phase deficiencies. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارائه الگوی بهینه برنامه درسی مبتنی بر مهارت‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان در چارچوب الگوی اکر
    رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 13 , زمستان 1401
    مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی بهینه برنامه ­درسی مبتنی بر مهارت­های آموزشی دانشگاه فرهنگیان در چارچوب الگوی اکر برای دوره کارشناسی رشته علوم­تربیتی بود. روش شناسی پژوهش: روش پژوهش کیفی و نمونه هدفمند(موارد مطلوب) أکثر
    مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی بهینه برنامه ­درسی مبتنی بر مهارت­های آموزشی دانشگاه فرهنگیان در چارچوب الگوی اکر برای دوره کارشناسی رشته علوم­تربیتی بود. روش شناسی پژوهش: روش پژوهش کیفی و نمونه هدفمند(موارد مطلوب) تا رسیدن به اشباع داده­ها ادامه یافت که مشارکت­ کنندگان عبارت­از 14 دانشجومعلم(بر اساس بالاترین معدل­ها)، 6 سرگروه استان، 4 معلم نمونه استانی(به عنوان معلمان خبره) و 6 استاد دانشگاه فرهنگیان(مجریان برنامه درسی) به عنوان افراد مطلع بود. داده­های به دست­ آمده از مصاحبه­ های نیمه­ ساختاریافته با روش کد گذاری قیاسی تجزیه و تحلیل شد. یافته ­ها: یافته­ های پژوهش علاوه بر ویژگی ده عنصر الگوی اکر(منطق، هدف، محتوا، فعالیت یادگیری، معلم، منابع، گروه­بندی، مکان، زمان، ارزشیابی)؛ دو عنصر نیاز و سازماندهی محتوا را به عناصر برنامه درسی بهینه مبتنی بر مهارت­های آموزشی اضافه کرده و ویژگی این دو عنصر را نیز ارائه داد. بحث و نتیجه­ گیری: الگوی ارائه شده پس از اعتباریابی توسط متخصصان و صاحب­نظران و اعمال تعدیل­ها، مورد تایید قرار گرفت.   تفاصيل المقالة