فهرس المقالات alireza fayazi


  • المقاله

    1 - Mapping of Soft Drinks Preferences from the Air Travel Customers’ Viewpoint
    Journal of Tourism Hospitality Research , العدد 1 , السنة 8 , تابستان 2021
    The purpose of this study is to design and develop a marketing planning model for the development of tourism industry in start-ups and innovative Iranian companies. This industry, which is one of the most dynamic economic activities of the present era, plays an importan أکثر
    The purpose of this study is to design and develop a marketing planning model for the development of tourism industry in start-ups and innovative Iranian companies. This industry, which is one of the most dynamic economic activities of the present era, plays an important role in sustainable local development. The research method in this research is applied. It is also a type of field analysis because the data collection tool is a questionnaire and the researcher has collected information through the respondents. The statistical population of this study is all the officials of the executive bodies in relation to the tourism industry and employees and private companies in this regard. Due to the infinity of the statistical population and its large size, cluster sampling is available and the sample size is 14 people. The results of the study were analyzed through version 10 of Maxqda software. In the results, causal variables include environmental attitude, economic and environmental conditions, competition, tourism planning and social capital تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارائه الگوی بهینه سازی محصول نوشیدنی برای مشتریان شرکت های هواپیمایی ایران با روش تحلیل جریمه
    مدیریت صنعتی , العدد 4 , السنة 15 , پاییز 2020
    ماهیت رقابتی صنعت حمل و نقل مسافری هوایی باعث شده تا جلب رضایت مشتریان در آن دارای اهمیت بالایی باشد. همچنین ارایه خدمات مناسب در خصوط هواپیمایی از عوامل کلیدی رضایت مشتریان است. قسمت اصلی خدمات بخش حین پرواز می‌باشد که سرو نوشیدنی و غذا از مهمترین شاخصه های آن است. لذا أکثر
    ماهیت رقابتی صنعت حمل و نقل مسافری هوایی باعث شده تا جلب رضایت مشتریان در آن دارای اهمیت بالایی باشد. همچنین ارایه خدمات مناسب در خصوط هواپیمایی از عوامل کلیدی رضایت مشتریان است. قسمت اصلی خدمات بخش حین پرواز می‌باشد که سرو نوشیدنی و غذا از مهمترین شاخصه های آن است. لذا هدف این تحقیق ارائه الگوی بهینه سازی محصول نوشیدنی برای مشتریان شرکت های هواپیمایی ایران می باشد. بر همین اساس در این تحقیق محصول پایه ارایه شده به منظور استخراج ویژه گی هایی که از منظر مشتریان نیازمند تثبیت و یا اصلاح است با رویکرد آزمون محصول در موقعیت مرکزی مورد ارزیابی قرار گرفت. به همین منظور ابتدا 130 قضاوت کننده بالای ده سال که تجربه پرواز دور برد را داشتند انتخاب شدند این افراد بعد از تست محصول در شرایط معین نظرات خود را در مورد 13 ویژگی محصول در قالب مقیاس جار و نیز علاقه مندی کلی محصول در قالب پرسشنامه بیان نمودند. سپس داده ها با روش تحلیل جریمه و با استفاده از نرم افزار XLSTAT مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که ویژگی های ترشی و غلظت و گازداری خارج از محدوده مورد پسند مشتریان قرار داشته و باید اصلاح گردند. یافته های تحقیق به واحد تحقیق و توسعه شرکت تولید کننده نوشیدنی کمک می کند که با دستکاری ترکیبات و متناسب نمودن این سه ویژگی، محصول بهینه را که مطابق با ترجیحات بازار است تولید نهایی نموده و بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی ایرانی با ارائه آن مزیت رقابتی کسب نمایند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - Positioning a Beverage to Introduce in Iran Airline Industry by Sensory Analysis
    پژوهشگر , العدد 4 , السنة 7 , بهار 2022
    Positioning is a quick method to adapt a product to a new market. The position of the product reflects the type of consumer attitude towards the overall interest as well as important features of the product. One of the convenient ways of positioning is mapping the targe أکثر
    Positioning is a quick method to adapt a product to a new market. The position of the product reflects the type of consumer attitude towards the overall interest as well as important features of the product. One of the convenient ways of positioning is mapping the target market assumed from sensorial information. Thus, the purpose of this study is to position the beverages around the preferences of airline customers’ viewpoint to indicate a suitable one. The statistical population of the study includes the travelers aged 10 years or older experienced at least one long-haul air travel, whose opinions gathered through the central product test scheme. Accordingly, eight beverages proposed by domestic suppliers selected as test options. In this study, data analysis performed by XLSTAT software based on sensory analysis and extracted two branch results containing as internal and external preferences maps. The maps indicate the preferences of the products according to their competitive advantages and their overall interest in the customers' minds. Ultimately, the results lead to segmentation and market overview, and suggestions for target product properties and production for the major segment of the market and suppliers' marketing strategy. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - ترسیم نقشه ارزش ذهنی مشتریان ایرلاین های ایران در مصرف نوشیدنی حین پرواز با روش زیمت
    مطالعات رفتاری در مدیریت , العدد 4 , السنة 3 , پاییز 1391
    ارائه خدمات مناسب در صنعت حمل‌ونقل مسافری از عوامل کلیدی رضایت مشتریان می‌باشد همچنین سرو خوراکی و نوشیدنی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات حین پرواز است. لذا هدف این تحقیق ترسیم نقشه ارزش ذهنی مشتریان ایرلاین های ایران در مصرف نوشیدنی حین پرواز با استفاده از روش فرافکن زیمت ب أکثر
    ارائه خدمات مناسب در صنعت حمل‌ونقل مسافری از عوامل کلیدی رضایت مشتریان می‌باشد همچنین سرو خوراکی و نوشیدنی از مهم‌ترین بخش‌های خدمات حین پرواز است. لذا هدف این تحقیق ترسیم نقشه ارزش ذهنی مشتریان ایرلاین های ایران در مصرف نوشیدنی حین پرواز با استفاده از روش فرافکن زیمت به‌منظور دستیابی به الگویی برای بررسی رفتار مصرف‌کننده است. بدین منظور بر اساس منطق نقطه اشباع تعداد 15 نفر شرکت‌کننده درگیر با موضوع با روش قضاوتی انتخاب شدند. سپس مصاحبه‌هایی با رویکرد نیمه ساختاریافته با هر نفر صورت گرفت و بر اساس یکی از مدل‌های سفارشی‌شده زنجیره وسیله-هدف محتوای آن‌ها مورد تحلیل جهت‌دار قرار گرفت. بدین ترتیب عناصر کلیدی و سازه‌هایی که بیشترین تکرار را دارا بودند استخراج شدند. سپس با استفاده از نرم‌افزار اطلس-تی نقشه اجماعی ارزش ذهن مشتریان ترسیم شد. بدین ترتیب 4 عنصر در سطح مشخصه‌ها، 13 عنصر در سطح معیارها، 14 عنصر در سطح مزایا و نهایتاً 3 عنصر در سطح ارزش‌های نهایی شناسایی‌شده و اولویت آن‌ها نیز برای جامعه هدف مشخص گردید. نتایج این تحقیق کمک می‌کند تا متغیرهای مؤثر بر طرز تلقی و فرایند ذهنی تصمیم‌گیری مشتریان به‌دست‌آمده و مبنای رضایت‌مندی از محصولات و تکرار رفتار مطلوب را فراهم نماید. تفاصيل المقالة