فهرس المقالات Amineh Kaeini


  • المقاله

    1 - تدوین استراتژی های مناسب در حوزه توسعه محصول ( ایجاد یک دانشنامه راهنمای خرید جامع با استفاده از رویکرد استراتژی اقیانوس آبی)
    مدیریت صنعتی , العدد 67 , السنة 19 , بهار 1403
    در دنیای کسب وکار امروز تمرکز تفکرات استراتژی اکثر سازمان‌ها ونهادها بر روی بازار رقابتی بوده وآن‌ها را برآن داشته تا بخش زیادی از هزینه و منابع انسانی و نیز زمان خود را صرف کسب مشخصه‌های بارز و نوین کنند تا از سایر رقبا پیشی بگیرند. بدین منظور و با توجه به اهمیت بحث تج أکثر
    در دنیای کسب وکار امروز تمرکز تفکرات استراتژی اکثر سازمان‌ها ونهادها بر روی بازار رقابتی بوده وآن‌ها را برآن داشته تا بخش زیادی از هزینه و منابع انسانی و نیز زمان خود را صرف کسب مشخصه‌های بارز و نوین کنند تا از سایر رقبا پیشی بگیرند. بدین منظور و با توجه به اهمیت بحث تجارت الکترونیک در این تحقیق سعی در تدوین استراتژی های مناسب جهت ارتقاء یک شرکت دانش بنیان به نام شرکت دانشنامه‌ی ایرانیان شده است تا به واسطه‌ی آن بتوان گامی در جهت بهبود و افزایش عملکرد این شرکت به عنوان شرکتی نوپا برداشته شود. این تحقیق بر اساس دید استراتژیک و گسترش دید آینده نگر، هدایت شده است. در این تحقیق در ابتدا عوامل فرصت، تهدید، ضعف و قوت راهنمای خرید شرکت دانشنامه ایرانیان شناسایی و بررسی شده است. سپس عوامل تاثیرگذار بر بازار کسب و کار اینترنتی مورد بررسی قرار گرفته است. در گام بعدی ارزیابی عملکرد سایتهای مختلف در حوزه بازار کسب و کار اینترنتی و تدوین بوم استراتژی صورت پذیرفته است. در انتها تشکیل شبکه چهاروجهی و ترسیم نقشه وضعیت استراتژیک مطلوب برای راهنمای خرید برای شرکت دانشنامه ایرانیان انجام شده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - Developing Best Strategy Using Blue Ocean Strategy: the Case of Salim Engineering Company
    پژوهشگر , العدد 1 , السنة 2 , زمستان 2017
    The parts manufacturing companies should select a proper strategy according to their current and future environmental conditions and capabilities to survive and thrive in competitive market. To help the companies to select the best strategy the current paper proposes a أکثر
    The parts manufacturing companies should select a proper strategy according to their current and future environmental conditions and capabilities to survive and thrive in competitive market. To help the companies to select the best strategy the current paper proposes a model. The model is developed using a number of strategic tools, including TOPSIS, SWOT analysis and Six Paths Framework to Formulate Blue Ocean Strategy. Finally, based on the study results, the paper proposes the best strategy for Salim Company. Although this paper covers the case of one company, the model presented here can help other companies to select the best available strategy تفاصيل المقالة