فهرس المقالات صدیقه طوطیان اصفهانی


  • المقاله

    1 - آینده نگاری بررسی خصوصی سازی بانکهای دولتی با سود آوری آنها (مطالعه موردی بانک ملت)
    آینده پژوهی مدیریت , العدد 117 , السنة 30 , تابستان 1398
    زمینه: خصوصی سازی فرایندی اجرایی، مالی و حقوقی است که دولتها در بسیاری از کشورهای جهان برای انجام اصلاحات در اقتصاد و نظام اداری کشور به اجرا در می آورند. واژه خصوصی سازی حاکی از تغییر در تعادل بین حکومت ، بازار و به نفع بازار است. هدف: بررسی تاثیر خصوصی سازی بانکهای د أکثر
    زمینه: خصوصی سازی فرایندی اجرایی، مالی و حقوقی است که دولتها در بسیاری از کشورهای جهان برای انجام اصلاحات در اقتصاد و نظام اداری کشور به اجرا در می آورند. واژه خصوصی سازی حاکی از تغییر در تعادل بین حکومت ، بازار و به نفع بازار است. هدف: بررسی تاثیر خصوصی سازی بانکهای دولتی با سود آوری بانک ها (مورد مطالعه: بانک ملت) روش: روش تحقیق بر اساس هدف کاربردی و بر مبنای زمان ، پس از رویداد قرار است. روش نمونه گیری تمام شمار است که تعداد52 مشاهده برای سالهای1382 تا 1394به صورت فصلی انتخاب شد. در این پژوهش برای جمع آوری داده ها، از روش کتابخانه ای استفاده شد. به منظور توصیف و تلخیص داده‌های جمع آوری شده از آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته، برای تحلیل داده‌ها ابتدا پیش آزمون های ناهمسانی واریانس، بروش گادفری ، دیکی فولر و آزمون جارک برا و سپس از آزمون رگرسیون چند متغیره برای تایید و رد فرضیه های تحقیق (نرم افزار ایویوز) استفاده شد. یافته ها: ضریب برآوردی متغیر خصوصی سازی بر بازده دارایی ها برابر با 0.321 می باشد که نشان می دهد متغیر خصوصی سازی بر بازده دارایی ها تاثیر دارد. همچنین ضریب برآوردی متغیر خصوصی سازی بر بازده حقوق صاحبان سهام برابر با 0.003 می باشد ولی سطح معناداری آماره t متغیر مستقل تحقیق از سطح خطای 5 درصد بزرگتر است، پس تاثیر خصوصی سازی بر بازده حقوق صاحبان سهام بانک رد شد. نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد خصوصی سازی بانک ملت بر سودآوری (بازده دارایی ها)، تاثیر دارد. ولی تاثیری بربازده حقوق صاحبان سهام ندارد. با توجه به این نتایج می توان گفت واگذاری امورات اقتصادی به بخش خصوصی به بهبود کیفیت کمک شایانی می کند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تحلیل دینامیکی عناصرآمیخته بازاریابی با استفاده از رویکرد آینده‌پژوهی
    آینده پژوهی مدیریت , العدد 1401 , السنة 33 , بهار 1401
    زمینه: جوهره استراتژی، فراگیر بودن اندیشه و چالاکی انتخاب است. در دنیای امروز که مهمترین مولفه های توصیف گر آن پویایی و عدم قطعیت است، تحت نظر داشتن عوامل چالش گر - محیط بیرون و درون سازمان ها- نه تنها داشتن نگاه جامع را دشوار می سازد، بلکه فرآیند تدوین استراتژی را پیچی أکثر
    زمینه: جوهره استراتژی، فراگیر بودن اندیشه و چالاکی انتخاب است. در دنیای امروز که مهمترین مولفه های توصیف گر آن پویایی و عدم قطعیت است، تحت نظر داشتن عوامل چالش گر - محیط بیرون و درون سازمان ها- نه تنها داشتن نگاه جامع را دشوار می سازد، بلکه فرآیند تدوین استراتژی را پیچیده و انتخاب های ممکن را به سرعت از گردونه احتمالات حذف می کند.هدف: هدف عمده این پژوهش تسریع و تسهیل یادگیری رفتار سیستم‌ها در شرایط فعلی و ترسیم آینده با استفاده از سناریونویسی است.روش: برای غلبه بر چالش ها، رویکردهای متفاوتی در دهه های اخیر توسعه یافته اند که عمدتاً در قالب وجوه مختلف آینده پژوهی، قابل دسته بندی هستند. آینده پژوهی را به عنوان چگونگی زایش واقعیت فردا از دل تغییر یا ثبات امروز توصیف کرده اند و برای شناسایی آینده های محتمل از روش های سناریوپردازی و شبیه سازی بهره جسته اند. این پژوهش پیامدهای نامشخص تصمیم‌گیری‌ها را با استفاده از تحلیل دینامیکی آشکار و با بهره گیری از نگاه عارضه یابانه خبرگان، علل ریشه ای و متغیرهای میانجی و اثرگذار بر عناصر آمیخته نوین بازاریابی خدمات در صنایع نیروگاهی را مدل سازی کرده است.یافته‌ها: مدل شبیه‌سازی شده با استفاده از تکنیک پویایی سیستم و با نرم افزار ونسیم طراحی و با استفاده از اطلاعات و ارقام واقعی صنعت، رفتار این متغیرها شبیه‌سازی شده و ارتباطات بین آنها و نحوه تأثیرشان بر کل سیستم مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن را به آینده تعمیم داده شده است. نتیجه‌گیری: حاصل این پژوهش ارائه مدلی جهت ارزیابی، اولویت بندی عناصر استراتژیک آمیخته بازاریابی و پیشنهاد راهکارهایی برای بازنگری و تقویت استراتژی های بازاریابی در صنعت مذکور می‌باشد. تفاصيل المقالة