فهرس المقالات میلاد بخشم


  • المقاله

    1 - بررسی نقش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع
    مدیریت توسعه و تحول , العدد 5 , السنة 13 , زمستان 1400
    امروزه انتظارات مشتریان درحال‌توسعه و بالا رفتن است و از همین رو هر سازمانی به دنبال برآورده کردن انتظارات مشتریان از طریق افزایش کیفیت محصولات و خدمات خود می‌باشد. با توجه به این موضوع و وضعیت رقابتی کنونی در بازارهای محلی و جهانی، سازمان‌ها به دنبال اتخاذ و به‌کارگیری أکثر
    امروزه انتظارات مشتریان درحال‌توسعه و بالا رفتن است و از همین رو هر سازمانی به دنبال برآورده کردن انتظارات مشتریان از طریق افزایش کیفیت محصولات و خدمات خود می‌باشد. با توجه به این موضوع و وضعیت رقابتی کنونی در بازارهای محلی و جهانی، سازمان‌ها به دنبال اتخاذ و به‌کارگیری رویکردهای جدیدی در سازمان هستند که آن‌ها را برای رسیدن به سطح کیفی بالاتر و عملکرد بهتر کمک کند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت کیفیت جامع است. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و نحوه گرداوری داده‌ها از نوع توصیفی علی می‌باشد که در جامعه پژوهش 274 نفری، با نمونه ۱۶۰ نفری بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان اجرا شد . ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته بود که پایایی و روایی آن بررسی و تعیین‌شده است. نرم‌افزار Smart PLS3 نیز برای تحلیل داده‌ها و بررسی مدل پژوهش به کار گرفته‌شد. نتایج پژوهش نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مدیریت کیفیت جامع تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی خواهد داشت و مدیریت کیفیت جامع نیز به‌عنوان متغیر میانجی رابطه مثبت اجتماعی شرکت و عملکرد سازمانی عمل می‌کند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - طراحی الگوی عوامل مؤثر بر موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با استفاده از رویکرد تفسیری ساختاری
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 12 , زمستان 1399
    امروزه شرکت‌های کوچک و متوسط به‌ عنوان یکی از حوزه‌هایی که توانایی بالایی در توسعه ملی و منطقه ‌ای دارد شناخته می‌شود و به بهبود فناوری محلی و توسعه کارآفرینان بومی کمک می‌کنند. این مقاله با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه با أکثر
    امروزه شرکت‌های کوچک و متوسط به‌ عنوان یکی از حوزه‌هایی که توانایی بالایی در توسعه ملی و منطقه ‌ای دارد شناخته می‌شود و به بهبود فناوری محلی و توسعه کارآفرینان بومی کمک می‌کنند. این مقاله با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه با استفاده از رویکرد تفسیری ساختاری تهیه شده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی بوده و ازنظر روش‌شناسی کیفی با رویکرد توصیفی تحلیلی هست. جهت تهیه داده‌ها ابتدا با مرور مبانی نظری و استفاده ازنظر 19 متخصص به‌عنوان اعضای پانل از طریق روش دلفی مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه شناسایی و برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات نیز از 19 متخصص درروش مدل‌سازی ساختاری- تفسیری استفاده شد. جامعه اماری پژوهش شامل مدیران، کارشناسان و خبرگان در حوزه کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند 21 نفر انتخاب شدند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که از بین عوامل مؤثر بر موفقیت کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط، حمایت‌های همه‌ جانبه دولت به ‌عنوان کلیدی ‌ترین عامل مؤثر بر موفقیت کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه شناخته‌ شده است. تفاصيل المقالة