فهرس المقالات نازنین تبریزی


  • المقاله

    1 - ارزیابی رضایتمندی گردشگران سلامت بر اساس مدل ACSI(مورد مطالعه: منطقه گردشگری سردابه)
    نگرش های نو در جغرافیای انسانی , العدد 4 , السنة 11 , پاییز 1398
    چکیده گردشگری سلامت در جهان به سرعت در حال رشد است. در ایران نیز چشمه‌های آب‌گرم متعددی با خواص درمانی گوناگون وجود دارند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. لذا تأمین رضایت گردشگران از عوامل کلیدی موفقیت این مقاصد به شمار می‌رود. در این راستا مطالعه حاضر با هدف بررسی رض أکثر
    چکیده گردشگری سلامت در جهان به سرعت در حال رشد است. در ایران نیز چشمه‌های آب‌گرم متعددی با خواص درمانی گوناگون وجود دارند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. لذا تأمین رضایت گردشگران از عوامل کلیدی موفقیت این مقاصد به شمار می‌رود. در این راستا مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایتمندی گردشگران مراجعه‌کننده به منطقه گردشگری سردابه، صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر، توصیفی-تحلیلی و روش جمع‌آوری داده‌ها، به دو صورت کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد. داده‌های حاصل از تحقیقات میدانی، براساس مدل ACSI مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد شاخص ACSI در منطقه 52.47 بوده و به سطح نسبی از رضایتمندی گردشگران اشاره می نماید. سه بعد از ابعاد فعالیت‌های گردشگری سلامت یعنی: اجتماعی-فرهنگی، کالبدی-محیطی و اقتصادی، اثرگذاری مثبت و معناداری را بر سطح از رضایت گردشگران داشته و سه بعد اطلاع‌رسانی، اقامتی-تسهیلاتی، بهداشت، تأثیرات منفی برجای گذاشته و سطح رضایتمندی را پایین آورده‌اند. تفاصيل المقالة


  • المقاله

    3 - تبیین سهم عوامل اثرگذار در توسعه پایدار کلان‌شهر تهران
    جغرافیا و مطالعات محیطی , العدد 1 , السنة 12 , بهار 1402
    در مورد توسعه پایدار شهری و منطقه‌ای فرمول واحدی برای تمام کشورها وجود نداشته و هر کشوری باید با شرایط اجتماعی، اقتصادی، اکولوژیکی و فضایی خود به دنبال تدوین معیارهای خاص توسعه شهری پایدار باشد.در همین ارتباط، تهران به عنوان یک کلان‎شهر و پایتخت ایران، از منظر جغراف أکثر
    در مورد توسعه پایدار شهری و منطقه‌ای فرمول واحدی برای تمام کشورها وجود نداشته و هر کشوری باید با شرایط اجتماعی، اقتصادی، اکولوژیکی و فضایی خود به دنبال تدوین معیارهای خاص توسعه شهری پایدار باشد.در همین ارتباط، تهران به عنوان یک کلان‎شهر و پایتخت ایران، از منظر جغرافیایی (کالبدی – فضایی و عملکردی) و با توجه به توسعه نامتوازن سرزمین و اقتصاد نفتی، با چالش‌های بیشماری روبرو است. کلان‎شهری که در اغلب شاخص‌های اجتماعی– اقتصادی و محیط زیستی، خطوط قرمز را پشت سر گذاشته و سیاست‌های تمرکزگرایی از گذشته تاکنون در حوزه‌های سیاسی، اداری، بازرگانی، صنعتی و آموزشی موجب تمرکز شدید جمعیت و فعالیت در فضای آن شده‌است. این پژوهش با هدف تبیین سهم عوامل اثرگذار در توسعه پایدار کلان‌شهر تهران انجام شده است. روش پژوهش، روش کیفی و ابزار اصلی گردآوری و تحلیل داده، تکنیک دلفی کمّی بوده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد مهمترین عوامل اثرگذار در توسعه پایدار کلان‌شهر تهران به ترتیب عبارتند از: مسئولیت‌پذیری، راهبردی و آینده‌‌نگری، انعطاف‌پذیری و پاسخگویی، تصمیم‌گیری، ساختار قدرت و عدم موازی‌کاری نهادها. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - ارزیابی رضایتمندی گردشگران سلامت بر اساس مدل ACSI(مورد مطالعه: منطقه گردشگری سردابه)
    فصلنامه علمی و پژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی , العدد 4 , السنة 11 , پاییز 1398
    چکیده گردشگری سلامت در جهان به سرعت در حال رشد است. در ایران نیز چشمه‌های آب‌گرم متعددی با خواص درمانی گوناگون وجود دارند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. لذا تأمین رضایت گردشگران از عوامل کلیدی موفقیت این مقاصد به شمار می‌رود. در این راستا مطالعه حاضر با هدف بررسی رض أکثر
    چکیده گردشگری سلامت در جهان به سرعت در حال رشد است. در ایران نیز چشمه‌های آب‌گرم متعددی با خواص درمانی گوناگون وجود دارند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. لذا تأمین رضایت گردشگران از عوامل کلیدی موفقیت این مقاصد به شمار می‌رود. در این راستا مطالعه حاضر با هدف بررسی رضایتمندی گردشگران مراجعه‌کننده به منطقه گردشگری سردابه، صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر، توصیفی-تحلیلی و روش جمع‌آوری داده‌ها، به دو صورت کتابخانه‌ای و میدانی می‌باشد. داده‌های حاصل از تحقیقات میدانی، براساس مدل ACSI مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد شاخص ACSI در منطقه 52.47 بوده و به سطح نسبی از رضایتمندی گردشگران اشاره می نماید. سه بعد از ابعاد فعالیت‌های گردشگری سلامت یعنی: اجتماعی-فرهنگی، کالبدی-محیطی و اقتصادی، اثرگذاری مثبت و معناداری را بر سطح از رضایت گردشگران داشته و سه بعد اطلاع‌رسانی، اقامتی-تسهیلاتی، بهداشت، تأثیرات منفی برجای گذاشته و سطح رضایتمندی را پایین آورده‌اند. تفاصيل المقالة