فهرس المقالات سید علی نبوی نیاکی


  • المقاله

    1 - کنترل پایداری گذرا با استفاده از شبیه سازی حوزه زمان در پخش بار بهینه
    مهندسی مخابرات جنوب , العدد 4 , السنة 8 , پاییز 1397
    این مقاله یک روش جدید دستیابی به کنترل پایداری گذرا جهت حل مسئله پخش بار بهینه با در نظر گرفتن قید پایداری گذرا (TSCOPF) را ارائه می دهد. تازگی این تحقیق شامل استفاده از روش تک ماشین معادل (SIME) جهت اجرا و بهبود دو بخش مهم و اصلی مسئله TSCOPF می باشد. بخش اول: SIME برا أکثر
    این مقاله یک روش جدید دستیابی به کنترل پایداری گذرا جهت حل مسئله پخش بار بهینه با در نظر گرفتن قید پایداری گذرا (TSCOPF) را ارائه می دهد. تازگی این تحقیق شامل استفاده از روش تک ماشین معادل (SIME) جهت اجرا و بهبود دو بخش مهم و اصلی مسئله TSCOPF می باشد. بخش اول: SIME برای تحلیل پایداری گذرای سیستم قدرت مورد استفاده قرار می گیرد. بخش دوم: SIME سیستم چند ماشنیه را به یک تک ماشین متصل به شین بی نهایت (OMIB) معادل سازی می کند. زاویه ناپایداری حاصل شده از مسیر زاویه ای OMIB معادل جهت ساختن قید پایداری گذرا مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش، قید پایداری گذرا توسط SIME در هر تکرار روش TSCOPF گنجانده شده است تا به طور دقیق رفتار دینامیکی سیستم قدرت مشخص شود.معادلات دیفرانسیلی معرف رفتار دینامیکی ماشین های سیستم، مطابق قاعده ذوزنقه ای به معادلات جبری تجزیه شده اند. مدل پخش بار پیشنهادی بر روی سیستم 9 شینه IEEE (WECC) آزمایش و تحلیل شده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - پخش بار بهینه مبتنی بر جایابی بهینه دو سیستم دو ترمیناله HVDC به منظور بهره برداری بهینه سیستم قدرت
    روش‌های هوشمند در صنعت برق , العدد 2 , السنة 4 , تابستان 1392
    در این مقاله مدل‌سازی ریاضی مناسبی از سیستم دو ترمیناله HVDC برای جایابی بهینه و پخش‌بار بهینه مانند مدل تزریق توان ارائه شده است. برای توسعه پخش‌بار بهینه (OPF) و جایابی بهینه مبتنی بر OPF از دو سیستم دو ترمیناله HVDC برای کاهش مجموع هزینه سوخت و تلفات اکتیو شبکه به‌عن أکثر
    در این مقاله مدل‌سازی ریاضی مناسبی از سیستم دو ترمیناله HVDC برای جایابی بهینه و پخش‌بار بهینه مانند مدل تزریق توان ارائه شده است. برای توسعه پخش‌بار بهینه (OPF) و جایابی بهینه مبتنی بر OPF از دو سیستم دو ترمیناله HVDC برای کاهش مجموع هزینه سوخت و تلفات اکتیو شبکه به‌عنوان توابع هدف استفاده شده است. چهارچوب بهینه‌سازی به وسیله برنامه‌ریزی غیر خطی (NLP) مدل گردیده است و با استفاده از محیط نرم‌ افزاری Matlab و GAMS حل شده است. الگوریتم پیشنهادی بر روی سیستم‌های آزمایش 14 و 30 شینه IEEE پیاده‌سازی شده است. نتایج شبیه‌سازی قابلیت حضور دو سیستم دو ترمیناله HVDC را در بهبود عملکرد سیستم قدرت نشان می‌دهد. علاوه بر این، دو سیستم دو ترمیناله HVDC در عملکرد سیستم قدرت از نظر اقتصادی و فنی با ادوات FACTS: PST و OUPFC مقایسه شده است. تفاصيل المقالة