فهرس المقالات امیر جبلی


  • المقاله

    1 - شناسایی شاخص‌های موثر جهت ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه‌ها (مورد مطالعه: دانشگاه شیراز)
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 8 , پاییز 1396
    نظام آموزشی را می­توان یکی از پیچیده­ترین زیر ­نظام­های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانست و با توجه به گسترش وسیع فعالیت­های نظام آموزشی، ارزیابی سازمان­های آموزشی، برنامه­ها، کارکنان و ارزیابی خدمات ارائه شده از طرف آنها می­تواند نقش موثری أکثر
    نظام آموزشی را می­توان یکی از پیچیده­ترین زیر ­نظام­های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانست و با توجه به گسترش وسیع فعالیت­های نظام آموزشی، ارزیابی سازمان­های آموزشی، برنامه­ها، کارکنان و ارزیابی خدمات ارائه شده از طرف آنها می­تواند نقش موثری در فراهم آوردن کیفیت آموزشی داشته باشد. با توجه به اینکه هدف پژوهش حاضر شناسایی شاخص­های موثر در اندازه­گیری کیفیت خدمات آموزشی می­باشد، لذا ابتدا با بررسی گسترده پیشینه پژوهش، شاخص­های موثر، استخراج و بر اساس راهبرد پژوهشی روایی محتوا، شاخص­هایی که بیشترین فراوانی را در پژوهش­های پیشین داشته­اند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته که نتیجه آن، استخراج 66 شاخص می­باشد. سپس با استفاده از روش پیمایشی و استفاده از پرسشنامه محقق ساخته و انتخاب و نظرخواهی از 12 نفر از اساتید آشنا با موضوع پژوهش با بهره­گیری از روش نمونه­گیری هدفمند در دانشگاه شیراز، شاخص­های موثر با استفاده از تکنیک غربالگری فازی مورد تأیید قرار گرفتند. نتایج این پژوهش می­تواند مورد استفاده پژوهشگران، مسئولان و دست­اندرکاران نظام آموزش عالی قرار گیرد. تفاصيل المقالة