فهرس المقالات ESMAEIL HASAN POOOR


  • المقاله

    1 - Designing the Causal Sensory Impulses Model in Creating a Positive Brand Image (Case Study: Dairy Industry)
    Journal of System Management , العدد 5 , السنة 5 , پاییز 2019
    The aim of this research is designing the Causal Impulse Model to create a positive brand image in the dairy industry. The present research is applicable in terms of purpose, descriptive-exploratory in terms of research type, gauging in terms of collecting the data, qua أکثر
    The aim of this research is designing the Causal Impulse Model to create a positive brand image in the dairy industry. The present research is applicable in terms of purpose, descriptive-exploratory in terms of research type, gauging in terms of collecting the data, quantitative- qualitative in terms of the kind of data, and sectional in terms of time horizons (data gathering time).Communication Method based on asking respondents has been used as the method of this research. Measurement tools in this research are interviews and questionnaires. This research includes interviewing experts and a questionnaire for assessing the views of consumers and experts who are ranked according to the Likert Scale. As this study consists of two stages, it has two statistical populations. The first statistical population includes experts, therefore, the managers of dairy producing companies were selected and we did semi-structured interviews with them. The second statistical population consists of customers of dairy products. To determine the sample size of consumers, the Cochran Formula was used. Finally, 373 questionnaires were analyzed. Also, Structural Equation Method and PLS software were used to study the causal relationship between variables. The results of the test of the model showed that the olfactory and tactile senses have a positive and meaningful effect on the positive image of the brand. The number of T for the olfactory sense on the brand image was 2.704 and for the tactile sense on the positive image of the brand it was 4.668. Also, the Effect Rate or the Path Coefficient were respectively 0.139 and 0.24. There was no meaningful effect for other sensory impulses. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - Providing a Comprehensive Branding Pattern for Organic Product with a Sensory Marketing Approach
    Journal of System Management , العدد 5 , السنة 5 , پاییز 2019
    Today, the world faces a major problem called population growth, one of the consequences of which is food shortages. Therefore, organic farming is considered as one of the most effective approaches to responding to the challenges facing human beings in realizing sustain أکثر
    Today, the world faces a major problem called population growth, one of the consequences of which is food shortages. Therefore, organic farming is considered as one of the most effective approaches to responding to the challenges facing human beings in realizing sustainable development. The purpose of this research is to provide a comprehensive model of branding for sensory marketing based on an interview with 20 experienced experts and marketing proficient, aspects of model and variables related to the use of MAXQDA software has been identified. Finally, based on the detected final criteria, the model is presented based on the data theory method. The results of open coding of the collected qualitative data using the interviewing tool showed that 86 open codes were identified among 331 concepts. Finally, 86 initial codes in the form of 18 categories of brand value, trust, brand awareness, marketing, brand image, knowledge and vision of production and development, risk, performance, cultural factors of consumption, financial factors, process, competitive advantage, socio-ecological responsibility, role of Government organizations, customer requirements, brand identity, customer loyalty, product attributes, are identified. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - طراحی مدل تکانه های حسی به منظور ایجاد تصویر مثبت برند (مورد مطالعه: صنعت لبنیات)
    مدیریت صنعتی , العدد 5 , السنة 14 , زمستان 2020
    هدف پژوهش طراحی مدل علی تکانه‌های حسی به منظور ایجاد تصویر سالم، خوشمزه، سبز برند در صنعت لبنیات می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف و نتیجه توصیفی و کاربردی، با روش جمع آوری پیمایشی، داده های کمی به صورت مقطع زمانی می باشد. برای سنجش نظر خبرگان و مصرف کنندگان از مصاحبه نیمه أکثر
    هدف پژوهش طراحی مدل علی تکانه‌های حسی به منظور ایجاد تصویر سالم، خوشمزه، سبز برند در صنعت لبنیات می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف و نتیجه توصیفی و کاربردی، با روش جمع آوری پیمایشی، داده های کمی به صورت مقطع زمانی می باشد. برای سنجش نظر خبرگان و مصرف کنندگان از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه استفاده شده است. خبرگان با روش نمونه‌گیری گلوله برفی و مصرف کنندگان با نمونه‌گیری سهمیه ای انتخاب شده است. برای بررسی رابطه علی بین متغیرها از روش معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده گردید. نتایج نشان داد حس بویایی و لامسه بر تصویر مثبت برند اثر معنادار و مثبت دارند. بنابراین برای ایجاد تصویر سالم باید جنس بسته-بندی نرم و منعطف، دمای محصول خنک فرم محصول نه غلیظ نه رقیق، فرم بسته بندی نه تکراری نه منحصر به فرد، بوی ملایم و تند، جنس بو ترکیبی از زنانه و مردانه باشد. برای ایجاد تصویر خوشمزه باید جنس بسته بندی نرم و منعطف،دمای محصول خنک، فرم محصول نه رقیق و نه غلیظ و فرم بسته بندی منحصر به فرد، بوی محصول تند و جنس بو ترکیبی از زنانه و مردانه باشد. برای ایجاد تصویر سبز باید جنس بسته بندی نرم و سفت به طور ترکیبی، دمای محصول خنک، فرم محصول نه رقیق نه غلیظ، فرم بسته بندی نه تکراری و نه منحصر به فرد، بوی محصول ترکیبی ملایم و تند و جنس بو ترکیبی از بوی زنانه و مردانه استفاده شود.البته از تاثیر اندک سایر تکانه نیز نباید غافل شد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - ارائه الگوی بازاریابی محتوا مبتنی بر تئوری داده بنیاد (مطالعه موردی: صنعت گردشگری استان فارس)
    مدیریت صنعتی , العدد 1 , السنة 15 , بهار 2020
    بازاریابی‌محتوا، رویکردی استراتژیک برای بازاریابی است که بر تولید و انتشار محتوای باارزش تمرکز دارد. به‌واسطه این شیوه، می-توان با صرف هزینه پایین، از طریق اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید، محصولات و خدمات یک کسب‌وکار را معرفی نمود اما چالش‌هایی همچون فقدان دانش و همچنین الگوی أکثر
    بازاریابی‌محتوا، رویکردی استراتژیک برای بازاریابی است که بر تولید و انتشار محتوای باارزش تمرکز دارد. به‌واسطه این شیوه، می-توان با صرف هزینه پایین، از طریق اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید، محصولات و خدمات یک کسب‌وکار را معرفی نمود اما چالش‌هایی همچون فقدان دانش و همچنین الگوی مناسب بازاریابی‌محتوا سبب شده، تا این روش جایگاه واقعی خود را نداشته باشد. در این مقاله سعی شده تا با بررسی مباحث بازایابی‌محتوا، اقدام به ارائه چارچوبی برای آن شود؛ موضوعی که تاکنون منابع رسمیِ بسیار کمی به آن پرداخته‌اند. هدف اصلی این مقاله، ارائه چارچوبی مستدل و معتبر مبتنی بر تئوری داده‌بنیاد برای بازاریابی محتوا باهدف مطالعه صنعت گردشگری استان فارس است. در ابتدا با استفاده از مصاحبه، اطلاعات لازم در خصوص بازاریابی محتوا دریافت شده، بعد از تولید کدگذاری باز، محوری و انتخابی، الگوی فرایندی بازاریابی محتوا ارائه گردیده است. سپس به‌منظور بررسی صحت الگوی حاصل از تئوری داده‌بنیاد، اقدام به بررسی الگوی پیشنهادی با استفاده از معیارهای اصلی ارزیابی الگوی داده بنیاد شامل: تطبیق، قابلیت فهم، قابلیت تعمیم، میزان کنترل، ارزیابی نظریه و ارزیابی فرآیند پژوهش شده است. بر طبق نتایج حاصل، الگوی پیشنهادی توانسته است در تمامی معیارها انتظارات را برآورده کند. همچنین مطابق با نتایج حاصل، الگوی پیشنهادی می‌تواند به سایر کسب‌وکارهای تولیدی و خدماتی تعمیم داده شود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - شناسایی آسیب ها و استراتژی های مورد نیاز الگوی مدیریت چرخه عمر برای توسعه خدمات بانکی (مطالعه موردی: بانک پارسیان)
    اقتصاد مالی , العدد 2 , السنة 17 , تابستان 1402
    چکیده امروزه عوامل مختلف و دائما در حال تغییری موجب شده که بانک ها در راستای شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات سازگار با نیازهای آنان تلاش و توجه ویژه ای رامبذول نمایند.چنین چالش هایی بانک ها را به سمت شناخت جنبه های مختلف چرخه عمر محصول سوق داده است. در پژوهش حاضر ب أکثر
    چکیده امروزه عوامل مختلف و دائما در حال تغییری موجب شده که بانک ها در راستای شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات سازگار با نیازهای آنان تلاش و توجه ویژه ای رامبذول نمایند.چنین چالش هایی بانک ها را به سمت شناخت جنبه های مختلف چرخه عمر محصول سوق داده است. در پژوهش حاضر با ارائه الگوی مدیریت چرخه عمر محصولات ،به شناسایی آسیب ها واستراتژی های مورد نیاز جهت توسعه خدمات بانکی در بانک پارسیان پرداخته شد.در این پژوهش جهت شناسایی تم های اصلی و فرعی مرتبط با آسیب ها و استراتژی ها در الگوی چرخه عمر محصولات بانکی، از روش تحلیل تم استفاده گردید که به منظور گرداوری داده ها از روش مطالعه کتابخانه ای و مصاحبه استفاده شد ، به این صورت که ابتدا با مطالعه کتابخانه ای ، ادبیات موضوعی الگوی چرخه عمر محصولات وخدمات جمع آوری شده وپس از شناسایی تعاریف چرخه عمر با استفاده از ابزار مصاحبه از مدیران و مسئولین شعب معتبر بانک پارسیان در شهر تهران به شناسایی تم های اصلی و فرعی الگوی چرخه عمرپرداخته شد.سپس نتایج در در چهار مرحله معرفی ،رشد ،بلوغ و افول محصولات دسته بندی شد و یافته های پژوهش منجر به شناسایی آسیب ها در چهار مرحله معرفی (2مضمون)، رشد (3 مضمون) ،بلوغ (3 مضمون)و افول (4 مضمون) و استراتژی های مورد نیاز چرخه عمر در چهار مرحله معرفی (2 مضمون) ، رشد (2 مضمون) ، بلوغ (2 مضمون) و معرفی محصولات بانکی(2 مضمون) گردید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    6 - تدوین مدل توانمندسازهای راه اندازی موفق در شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق رویکرد زمینه‌ای
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1399
    هدف این تحقیق شناسایی و مدلسازی توانمند سازهای راه اندازی موفق شرکت های کوچک و متوسط است. روش تحقیق در پژوهش حاضر، روش کیفی است و از تکنیک مصاحبه برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. به این منظور 18 مدیر شرکت های کوچک و متوسط در پارک علم و فناوری خراسان از طریق روش نمو أکثر
    هدف این تحقیق شناسایی و مدلسازی توانمند سازهای راه اندازی موفق شرکت های کوچک و متوسط است. روش تحقیق در پژوهش حاضر، روش کیفی است و از تکنیک مصاحبه برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. به این منظور 18 مدیر شرکت های کوچک و متوسط در پارک علم و فناوری خراسان از طریق روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. داده‌های حاصل از مصاحبه، جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه نظریه نهایی با استفاده از روش تئوری زمینه‌ای تحلیل شده‌اندکه این تحلیل در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد. و نتیجه این رویکرد کیفی، مدل توانمند سازهای راه اندازی موفق بود که توسط دو شاخص ، شاخص روایی محتوا و ضریب نسبی روایی محتوا تایید شد. مدل ذکر شده شامل عوامل داخلی سازمانی، توانمندسازها، استراتژی ها، پس زمینه و شرایط مداخله بود. عوامل شرایط مداخله‌گر شامل ویژگی‌های مدیریت، عوامل رقابتی، عوامل دولتی و آموزش کارکنان و عوامل بستر شامل مدیریت سازمان، مدیریت منابع انسانی و ساختار سازمان است.مقوله هسته این بررسی راه اندازی موفق است که مقولات عمده فوق را دربرمی‌گیرد. تفاصيل المقالة