فهرس المقالات مقصود بخشش


  • المقاله

    1 - بررسی نقش بازاریابی رابطه مند، بازاریابی حسی وحمایتی در وفاداری مشتریان
    مدیریت بازاریابی , العدد 4 , السنة 1 , پاییز 1397
    امروزه بازاریابی به عنوان کلیدی ترین واحد در هر تجارت به شمار می رود. بر هیچ کس پوشیده نیست که مشتری از مهمترین دارایی های یک سازمان تجاری قلمداد می شود. یکی از ابزارهای ایجاد روابط بلند با مشتری استفاده از بازاریابی رابطه مند می باشد، ولی در حال حاضر با توجه به رقابت ش أکثر
    امروزه بازاریابی به عنوان کلیدی ترین واحد در هر تجارت به شمار می رود. بر هیچ کس پوشیده نیست که مشتری از مهمترین دارایی های یک سازمان تجاری قلمداد می شود. یکی از ابزارهای ایجاد روابط بلند با مشتری استفاده از بازاریابی رابطه مند می باشد، ولی در حال حاضر با توجه به رقابت شدید بین سازمانهای تجاری،تنها استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند کافی به نظر نمی رسد. در این تحقیق تاثیر عناصر بازاریابی رابطه مند رابا تلفیق دو نوع بازاریابی یعنی بازاریابی حسی و بازاریابی حمایتی بر وفاداری مشتریان مورد بررسی قرار داده ایم . تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی است،که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق321نفر از مشتریان بانکهای استان آذربایجان غربی می باشد. از شبکه‌های عصبی مصنوعی و رگرسیون چندگانه وآزمون همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده است. شبکه‌های عصبی چند لایه، با تابع آموزشی تانژانت هایپربولیک، آموزش داده شده با الگوریتم پیش‌خور برای ساخت مدل شناسایی، بکار گرفته شده‌اند.نتایج نشان داد که در بانک خصوصی ودولتی متغیرهای بازاریابی حسی ،اعتماد و تعهد تاثیر مثبت ومعناداری بر وفاداری مشتریان دارند.ودر مقایسه نتایج مشخص شد که شبکه های عصبی به نتایجی دقیق تر از آنچه که در آزمون های سنتی آماری بدست آمده است، دست یافته و از این نظر می‌تواند قابل اعتماد باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی نقش بازاریابی رابطه مند، بازاریابی حسی و حمایتی در وفاداری مشتریان
    مدیریت بازاریابی , العدد 24 , السنة 9 , پاییز 1393
    امروزه بازاریابی به عنوان کلیدی ترین واحد در هر تجارت به شمار می رود. بر هیچ کس پوشیده نیست که مشتری از مهم ترین دارایی های یک سازمان تجاری قلمداد می شود. یکی از ابزارهای ایجاد روابط بلند با مشتری استفاده از بازاریابی رابطه مند می باشد، ولی در حال حاضر با توجه به رقاب أکثر
    امروزه بازاریابی به عنوان کلیدی ترین واحد در هر تجارت به شمار می رود. بر هیچ کس پوشیده نیست که مشتری از مهم ترین دارایی های یک سازمان تجاری قلمداد می شود. یکی از ابزارهای ایجاد روابط بلند با مشتری استفاده از بازاریابی رابطه مند می باشد، ولی در حال حاضر با توجه به رقابت شدید بین سازمان های تجاری، تنها استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند کافی به نظر نمی رسد. در این تحقیق تاثیر عناصر بازاریابی رابطه مند را با تلفیق دو نوع بازاریابی یعنی بازاریابی حسی و بازاریابی حمایتی بر وفاداری مشتریان مورد بررسی قرار داده ایم. تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی است، که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق 321 نفر از مشتریان بانک های استان آذربایجان غربی می باشد. از شبکه‌ های عصبی مصنوعی و رگرسیون چندگانه و آزمون همبستگی پیرسون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. شبکه‌ های عصبی چند لایه، با تابع آموزشی تانژانت هایپربولیک، آموزش داده شده با الگوریتم پیش‌خور برای ساخت مدل شناسایی، به کار گرفته شده‌اند. نتایج نشان داد که در بانک خصوصی و دولتی متغیرهای بازاریابی حسی، اعتماد و تعهد تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان دارند. در مقایسه نتایج مشخص شد که شبکه های عصبی به نتایجی دقیق تر از آن چه که در آزمون های سنتی آماری به دست آمده است، دست یافته و از این نظر می‌تواند قابل اعتماد باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی امکان استفاده از پوسته برنج در صنعت تخته خرده‌چوب
    تحقیقات منابع طبیعی تجدید شونده , العدد 23 , السنة 7 , بهار 1395
    به منظور یافتن مواد اولیه غیرچوبی در راستای توسعه پایدار برای مصرف در صنعت تخته خرده چوب، این مطالعه امکان استفاده از پوسته برنج به صورت مخلوط با خرده چوب گونه های جنگلی پرداخت. درصد اختلاط پوسته برنج با خرده چوب گونه های جنگلی (در چهار سطح با نسبت 0، 15، 30 و 50 درصد أکثر
    به منظور یافتن مواد اولیه غیرچوبی در راستای توسعه پایدار برای مصرف در صنعت تخته خرده چوب، این مطالعه امکان استفاده از پوسته برنج به صورت مخلوط با خرده چوب گونه های جنگلی پرداخت. درصد اختلاط پوسته برنج با خرده چوب گونه های جنگلی (در چهار سطح با نسبت 0، 15، 30 و 50 درصد) و مقدار مصرف چسب اوره فرمالدئید (در سه سطح 9، 11 و 13 درصد) و زمان پرس (در دو سطح 5 و 7 دقیقه) به عنوان عوامل متغیر این پژوهش انتخاب گردیدند. داده ها بر اساس آزمون فاکتوریل سه عاملی در قالب یک طرح آماری کاملا تصادفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای مقایسه میانگین ها نیز از آزمون دانکن استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که افزایش پوسته برنج به خرده چوب گونه های جنگلی تا 15 درصد نه تنها اثر منفی بر خواص تخته ها ندارد، بلکه موجب افزایش مقاومت خمشی، مدول الاستیسیته و چسبندگی داخلی در مقایسه با تخته های ساخته شده از خرده چوب جنگلی می گردد. گروه بندی آزمایش ها بر اساس آزمون دانکن نشان داد که در این پژوهش شرایط بهینه برای تولید تخته شامل استفاده از 15 درصد پوسته برنج، 11 درصد چسب اوره فرمالدئید و زمان پرس 7 دقیقه می باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تئوری زمینه‌ای: روشی برای مطالعه علمی و عملی توسعه‌ و تغییر اجتماعی
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , العدد 5 , السنة 0 , زمستان 1386
    از دهه هفتاد میلادی به این سوی، در سنت توسعه و مطالعات آن تغییر و تحولاتی عظیم شکل گرفت. با آشکار شدن نقائص نظری و عملی مدلهای کلان رایج در سنت توسعه‌ توجهات بیشتری بر متن و زمینه‌ای که توسعه در آن رخ می‌دهد متمرکز شد و بر خلاف قبل، تحقیقات کیفی نقش بارزی در مطالعات توس أکثر
    از دهه هفتاد میلادی به این سوی، در سنت توسعه و مطالعات آن تغییر و تحولاتی عظیم شکل گرفت. با آشکار شدن نقائص نظری و عملی مدلهای کلان رایج در سنت توسعه‌ توجهات بیشتری بر متن و زمینه‌ای که توسعه در آن رخ می‌دهد متمرکز شد و بر خلاف قبل، تحقیقات کیفی نقش بارزی در مطالعات توسعه بر عهده گرفتند. یکی از مهم‌ترین روش‌های کیفی که مبتنی بر متن، مشارکت و استفاده از تجارب گروه‌هاست، تئوری زمینه ای است. این روش با مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌های خاص خود فرصتی برای تفکر نظری در باب داده‌های بدست آمده از متن را فراهم می‌کند. این موضوع و کمرنگ‌بودن این نوع از تحقیقات در جامعه علمی حاضر باعث عطف توجه مقاله به آن شده است. در این جا دو مرحله اصلی در تئوری زمینه‌ای یعنی جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، با استفاده از مثال‌های عینی انجام گرفته در رشته‌ مطالعات توسعه و تغییرات اجتماعی تشریح می‌شود. هدف اصلی این مقاله پیشنهاد استفاده از چنین روشی در تحقیقات توسعه‌ای و نشان دادن ادبیات و ترسیم مراحل عملی تئوری زمینه‌ای است. نتیجه نشان می‌دهدکه تئوری زمینه‌ای با نظریه‌سازی در امر توسعه از یک سو می‌تواند نقشی مهم در مطالعات توسعه ایفا کند و از سوی دیگر با پاسخ به چیستی کنشگران اجتماعی و ذینفعان از تغییر و توسعه، مؤلفه‌های آن، دلایل مقاومت یا پذیرش؛ چگونگی مشارکت آنان در فرایند تغییر و توسعه و سؤالاتی از این قبیل به کاهش هزینه‌ در امر برنامه‌ریزی‌ و سیاست‌گذاری‌ها مدد رساند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - تئوری زمینه ای: روشی برای مطالعه علمی و عملی توسعه و تغییر اجتماعی
    مطالعات توسعه اجتماعی ایران , العدد 4 , السنة 9 , پاییز 1396
    از دهه هفتاد میلادی به این سوی، در سنت توسعه و مطالعات آن تغییر و تحولاتی عظیم شکل گرفت. با آشکار شدن نقائص نظری و عملی مدلهای کلان رایج در سنت توسعه توجهات بیشتری بر متن و زمینه ای که توسعه در آن رخ می دهد متمرکز شد و بر خلاف قبل، تحقیقات کیفی نقش بارزی در مطالعات توسع أکثر
    از دهه هفتاد میلادی به این سوی، در سنت توسعه و مطالعات آن تغییر و تحولاتی عظیم شکل گرفت. با آشکار شدن نقائص نظری و عملی مدلهای کلان رایج در سنت توسعه توجهات بیشتری بر متن و زمینه ای که توسعه در آن رخ می دهد متمرکز شد و بر خلاف قبل، تحقیقات کیفی نقش بارزی در مطالعات توسعه بر عهده گرفتند. یکی از مهم ترین روش های کیفی که مبتنی بر متن، مشارکت و استفاده از تجارب گروه هاست، تئوری زمینه ای است. این روش با مجموعه ای از تکنیک ها و روش های خاص خود فرصتی برای تفکر نظری در باب داده های بدست آمده از متن را فراهم می کند. این موضوع و کمرنگ بودن این نوع از تحقیقات در جامعه علمی حاضر باعث عطف توجه مقاله به آن شده است. در این جا دو مرحله اصلی در تئوری زمینه ای یعنی جمع آوری و تحلیل داده ها، با استفاده از مثال های عینی انجام گرفته در رشته مطالعات توسعه و تغییرات اجتماعی تشریح می شود. هدف اصلی این مقاله پیشنهاد استفاده از چنین روشی در تحقیقات توسعه ای و نشان دادن ادبیات و ترسیم مراحل عملی تئوری زمینه ای است. نتیجه نشان می دهدکه تئوری زمینه ای با نظریه سازی در امر توسعه از یک سو می تواند نقشی مهم در مطالعات توسعه ایفا کند و از سوی دیگر با پاسخ به چیستی کنشگران اجتماعی و ذینفعان از تغییر و توسعه، مؤلفه های آن، دلایل مقاومت یا پذیرش؛ چگونگی مشارکت آنان در فرایند تغییر و توسعه و سؤالاتی از این قبیل به کاهش هزینه در امر برنامه ریزی و سیاست گذاری ها مدد رساند. تفاصيل المقالة