فهرس المقالات سمانه فرزانه


  • المقاله

    1 - رابطه صفات برتر خـودتوسعـه‌ای، دانش و اطلاعات بنیـادی مدیـران و عملکـرد آنان (مطالعه موردی: مدیران مدارس شهر ری)
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 7 , بهار 1395
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه صفات برتر خودتوسعه‌ای، دانش و اطلاعات بنیادی و عملکرد مدیران مدارس شهرری و بر اساس مدل خودتوسعه‌ای مدیران موفق پیدلر و همکاران انجام شده‌است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران حجم نمونه180 نفر از أکثر
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه صفات برتر خودتوسعه‌ای، دانش و اطلاعات بنیادی و عملکرد مدیران مدارس شهرری و بر اساس مدل خودتوسعه‌ای مدیران موفق پیدلر و همکاران انجام شده‌است. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده که با استفاده از فرمول نمونه‌گیری کوکران حجم نمونه180 نفر از مدیران مدارس شهرری تعیین و روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با اختصاص متناسب جهت انتخاب نمونه استفاده‌شد. از پرسش‌نامه صفات برتر خودتوسعه‌ای و دانش و اطلاعات بنیادی با پایایی(86/0=α)، پرسش‌نامه عملکرد شاخص‌محور با پایایی(86/0=α) و پرسشنامه عملکرد ادبیات‌محور با پایایی(91/0=α) استفاده‌شد. بررسی میانگین متغیرها در طیف استاندارد ارزیابی نشان‌داد، صفات برتر خودتوسعه‌ای نسبتاًمطلوب و دانش و اطلاعات بنیادی مدیران و عملکرد شاخص‌محور و ادبیات‌محور آنها مطلوب می‌باشد. تحلیل همبستگی نیز نشان‌داد، میان صفات برتر خودتوسعه‌ای و دانش و اطلاعات بنیادی و عملکرد ادبیات‌محور و شاخص‌محور مدیران مدارس شهرری همبستگی مثبت و معنی‌داری سطح آلفای 01/0 وجود دارد. با توجه به نتایج رگرسیون گام‌به‌گام، به ترتیب اولویت، اشراف داشتن بر واقعیات اساسی سازمان و خلاقیت با عملکرد شاخص‌محور و خلاقیت، اشراف داشتن بر واقعیات اساسی سازمان و دانش و اطلاعات مرتبط با مدیریت با عملکرد ادبیات‌محور مدیران مدارس شهرری همبستگی چندگانه معنی‌داری داشته‌است. تفاصيل المقالة