فهرس المقالات فلکناز آتشی


  • المقاله

    1 - بررسی و تحلیل دلالت های تربیتی و فلسفی دیویی
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , العدد 4 , السنة 16 , پاییز 1400
    هدف از انجام این پژوهش واکاوی اندیشه های فلسفی و تربیتی جان دیویی می باشد. محقق در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی مقوله قیاسی به بررسی و استخراج بنیان های فلسفی (انسان شناسی )و تربیتی (اصول فعالیت ، آزادی ، اجتماعی، تاثیر متقابل ، هدف) پرداخته است. حوزه پ أکثر
    هدف از انجام این پژوهش واکاوی اندیشه های فلسفی و تربیتی جان دیویی می باشد. محقق در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی مقوله قیاسی به بررسی و استخراج بنیان های فلسفی (انسان شناسی )و تربیتی (اصول فعالیت ، آزادی ، اجتماعی، تاثیر متقابل ، هدف) پرداخته است. حوزه پژوهش کلیه متون روایی، پژوهش های انجام شده و اسناد مربوطه به مبانی فوق الذکر که از میان منابع موجود، اصول فلسفه، سیرآراء تربیتی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جستجوی داده ها از دو روش لغت کاوی و معناکاوی استفاده شد و همچنین جمع آوری داده هادر این پژوهش با استفاده از منابع الکترونیکی و از روش اسنادی و فیش برداری صورت پذیرفت است . تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش براساس رویکرد توصیفی تفسیری است که با استفاده از کدگذاری باز ، کد گذاری محوری و کد گذاری انتخابی انجام شده است و در نهایت این یافته ها حاصل شد. زندگی انسان مستلزم تعامل با محیط است و انسان موجودی است اجتماعی و معرفت حاصل تأثیر و تأثر فرد با محیط است. همچنین طبیعت انسان با آزادی سازگار است و مطابق با اندیشه های تربیتی دیویی کوک از ابتدای تولد می بایست آزادانه به فعالیت بپردازد و خود با برخورد با مسائل به تجربه اندازی پرداخته و راه صحیح زندگی را فراگیرد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - The relationship between Academic Burnout and Academic Performance with the mediating role of Self-regulatory in students
    Biannual Journal of Education Experiences , العدد 1 , السنة 4 , بهار 2021
    The purpose of this study was to presentation of the structural model of relationships between academic burnout and academic performance with the mediating role of self-regulatory in students. The method of the present study in terms of applied purpose and in terms of d أکثر
    The purpose of this study was to presentation of the structural model of relationships between academic burnout and academic performance with the mediating role of self-regulatory in students. The method of the present study in terms of applied purpose and in terms of descriptive, correlation has been observed. The statistical population consisted of all 161 undergraduate students at the Islamic Azad University of Neka in the academic year 2018-2019. Sample size According to Krejcy and Morgan table, 113 individuals were selected randomly (gender). The instrument for collecting data was three standard questionnaires of academic burnout, academic performance and self-regulation Questionnaire. The collected data was used for analyzed by Structural equation modeling using the partial least squares method (PLS). The results of this study showed that there is a significant relationship between academic burnout and self-regulation with student's academic performance; 20.1% of self- regulation and 27.6% of academic performance is explained by academic burnout. And the self- regulation variable has a mediator effect on the relationship between academic burnout and academic performance. Fit indices indicate that the proposed model is an appropriate fit. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - An Analysis of the Philosophical and Educational Thoughts of John Dewey
    Biannual Journal of Education Experiences , العدد 1 , السنة 4 , بهار 2021
    The purpose of this study was to collect and analyze John Dewey’s ideas on education and ontological aspect of human’s life. A descriptive analytical method was used for data collection in the article. the content of study was the document’s that refle أکثر
    The purpose of this study was to collect and analyze John Dewey’s ideas on education and ontological aspect of human’s life. A descriptive analytical method was used for data collection in the article. the content of study was the document’s that reflect the Dewey s idea about ontology and Anthropology. an attempt is made to focus on Dewey’s notions on education with an emphasis on experience, principle of education, principle of experience, principle of change. تفاصيل المقالة