مقدمه و هدف پژوهش: جذب سرمایه گذاری در حوزه شهری، عاملی مهم و تاثیرگذار بر پیشرفت و رونق اقتصاد شهری است. سرمایهگذاری در هر استان تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل کلان کشور و عوامل خاص آن استان است. اگر در جامعه ای، سرمایهگذاری در حد و اندازه لازم صورت نگیرد، رشد اقتصادی أکثر
مقدمه و هدف پژوهش: جذب سرمایه گذاری در حوزه شهری، عاملی مهم و تاثیرگذار بر پیشرفت و رونق اقتصاد شهری است. سرمایهگذاری در هر استان تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل کلان کشور و عوامل خاص آن استان است. اگر در جامعه ای، سرمایهگذاری در حد و اندازه لازم صورت نگیرد، رشد اقتصادی کند یا متوقف میشود. طی سالهای اخیر بستر لازم جهت جلب و حمایت از سرمایهگذاری، زمینه افزایش مشارکت بخش خصوصی در امر سرمایهگذاری در شهرداری ها را فراهم شده است، از این رو فرایند جذب سرمایه در شهرداری حائز اهمیت و ضروری می باشد.
روش تحقیق: این پژوهش مبتنی بر یک مطالعه آمیخته اکتشافی بود که جامعه آماری در بخش کیفی افراد متخصص و صاحب نظر و کارشناس در حیطه الگوی مدیریتی در شهرداری و مدیران این حیطه و... بود که با روش نمونه گیری ملاکی شامل ملاکهای تخصص، سابقه عملیاتی، تدریس و... که پس از مصاحبه با 11 نفر اشباع حاصل شد که با روش ملاکی و بر اساس اصل اشباع انتخاب گردیدند در بخش کمی این تحقیق 385 نفر از کارکنان شهرداری بر اساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری هدفمند در تحقیق مشارکت یافتند.
یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی در زمینه متغیرهای اثر گذار بر مدل فرایند جذب سرمایه در شهرداری 97 کد باز شناسایی شد که با مقوله بندی و محور بندی حول مقوله مهمتر 33 نشانگر و 6 عامل اصلی شناسایی شد. بر این اساس و بر اساس مصاحبه نیمه ساختار یافته در این زمینه، شناخت سرمایهگذار، ایجاد مشوق، تامین طرح، چارچوب سازی، مدیریت منابع انسانی الکترونیک، استراتژیهای نو آورانه، ساختار سازی چند بعدی تجارت، رهبری دیجیتال، اعمال نظارت چد بعدی؛ فرایند پویا، شناخت ظرفیتها، استفاده از منابع، تجربه و دانش مهمترین عوامل علی؛ ارزش و سودآوری ادراک شده مقوله محوری در جذب سرمایه؛ الگوی سیاست گذاری، طراحی ساختاری؛ حمایتهای دولتی، الگوی حقوقی، کاهش ریسک حمکرانی و عوامل سیاسی مهمترین عوامل زمینه ای؛ بازاریابی، ساختار و بازسازی، فرهنگ سازی، استقلال ساختاری و زیر ساخت سازی مهمترین راهبردها و ایجاد اعتماد، افزایش ظرفیتها، سودآوری سازمانی، بالا رفتن قدرت و اعتبار سازمان نتیجه بکار گرفته شده از راهبردها بر اساس ارزش و سودآوری ادراک شده در جذب سرمایه در شهرداری میباشد.
نتیجه گیری: مولفههای شناسایی شده اثری، شاخص و معنادار بر جذب سرمایه در شهرداری دارند. بنابراین از این مدل می توان در فرایند جذب سرمایه در شهرداری استفاده نمود.
تفاصيل المقالة
رهبری و مدیریت آموزشی
,
العدد64,السنة
17
,
تابستان
1402
هدف: هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه هوش تجاری، یادگیری سازمانی و رفتار کاری نواورانه با عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فیروزکوه بود.
روش: روش پژوهش حاضر از نظرگردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی و از نظر اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی می باشد. جامع أکثر
هدف: هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه هوش تجاری، یادگیری سازمانی و رفتار کاری نواورانه با عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فیروزکوه بود.
روش: روش پژوهش حاضر از نظرگردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی و از نظر اهداف، از نوع تحقیقات کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق، شامل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه می باشند که 250 نفر بودند. نمونه آماری باتوجه به جدول مورگان 148 نفر برآورد شده است. برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای (مراجعه به کتب، مقالات، کتابخانه ها و ...) و روش میدانی (4 پرسشنامه استاندارد) استفاده شده است. پرسشنامه استاندارد هوش تجاری در کسب و کار پروویچ (2012)، پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی پیتر سنگه (1990)، پرسشنامه عملکرد کارکنان عزیزی (1390) و پرسشنامه استاندارد رفتارکاری نوآورانه دیجانگ و دنهارتوک (2010) در تحقیق حاضر استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای spss بهره گرفته شده است.
یافته ها: یادگیری سازمانی بر عملکرد دانشگاه تاثیر معنادار دارد. هوش تجاری بر عملکرد دانشگاه تاثیر معنادار دارد. رفتار کاری نوآورانه بر عملکرد دانشگاه تاثیر معنادار دارد. هوش تجاری بر یادگیری سازمانی تاثیر معنادار دارد. هوش تجاری بر رفتارکاری نوآورانه کارکنان دانشگاه تاثیر معنادار دارد.
نتیجه گیری: باتوجه به ارتباط معنی دار هوش تجاری، یادگیری سازمانی و رفتار کاری نواورانه با عملکرد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه، مدیران دانشگاه می توانند از مدل نهایی پژوهش جهت تقویت هوش تجاری، یادگیری سازمانی و رفتار کاری نوآورانه کارکنان بهره ببرند.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications