فهرس المقالات فرانک رهبری


  • المقاله

    1 - بررسی رابطه رفتار کارکنان پزشکی با وفاداری بیماران بستری در بیمارستانی آموزشی در تهران
    مدیریت بهداشت و درمان , العدد 27 , السنة 9 , بهار 1397
    مقدمه: در بیمارستان‌ها، بیماران با پزشکان و پرستاران بیشترین برخورد را دارند. ارتباط پزشکان و پرستاران با بیمار باید به گونه‌ای باشد که بیمار به ادامه‌ی مراقبت‌های پزشکی و وفاداری به بیمارستان تشویق شود. روش پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ روش از نوع توصیفی - پیمایشی و از لحا أکثر
    مقدمه: در بیمارستان‌ها، بیماران با پزشکان و پرستاران بیشترین برخورد را دارند. ارتباط پزشکان و پرستاران با بیمار باید به گونه‌ای باشد که بیمار به ادامه‌ی مراقبت‌های پزشکی و وفاداری به بیمارستان تشویق شود. روش پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ روش از نوع توصیفی - پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی بود. ابزار گردآوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه بر مبنای مدل رفتار پزشکی بوکیوایرن و همکاران[6]، رفتار پرستاری ولف و همکاران[19] و وفاداری بیماران دلکورت و همکاران[11] بود. نمونه آماری پژوهش 194 نفر از بیماران بخش‌های بستری بیمارستان سینا بود. داده‌های این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آزمون‌های آمار استنباطی از جمله آزمون پیرسون و آزمون رگرسیون استفاده شد. یافته‌ها: مطابق یافته‌های تحلیل آزمون رگرسیون در سطح اطمینان 95 درصد (خطای کمتر از 5 درصد) رفتار کارکنان پزشکی در ابعاد حرفه‌ای رفتار پزشکان (p=0.00)‌، عاطفی رفتار پزشکان (p=0.00)‌، حرفه‌ای رفتار پرستاران (p=0.013) و عاطفی رفتار پرستاران (p=0.00) با وفاداری بیماران ارتباط معنادار دارد. نتیجه‌گیری: اگر مدیران بیمارستان‌ها بر تقویت و اثربخشی رفتار کارکنان پزشکی خود در ابعاد حرفه‌ای و عاطفی تمرکز داشته باشند و با بکارگیری رویکردهای مختلف آموزشی و انگیزشی در راستای بهبود آن و تطابق با نیاز بیماران حرکت نمایند نتایج قابل ملاحظه‌ای در رابطه با وفاداری بیماران برای بیمارستان‌ها در بلند مدت متصور خواهد بود. تفاصيل المقالة