بررسی اثرات استفاده از خدمات هوشمند بر نوع تجربه گردشگران در فضای شهری (مورد مطالعه: شهر تهران)
الموضوعات :
یزدان شیرمحمدی
1
,
حمیده قوسیان
2
1 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2 - کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی-بازاریابی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: گردشگری, فضای شهری, راهنمایی صوتی, درک سودمندی, نگرش رفتار.,
ملخص المقالة :
امروزه تمایل و اشتیاق به سفر مجازی و تور مجازی گسترش بیشتری پیدا کرده که در این راه بهرهگیری از اپلیکیشنهای گردشگری و راهنماهای صوتی بسیار کمککننده و راهگشا بودهاند. راهنمای صوتی به عنوان یک وسیله گردشگری هوشمند در تفسیر گردشگری بسیار مهم خواهند بود که توجه به این مهم و بهرهگیری صحیح از این اپلیکیشنها و بررسی نحوه تأثیر آنها بر نگرش و رفتار خرید مشتری به مسأله جدید و دغدغهای اساسی برای مدیران و محققان صنعت گردشگری تبدیل شده است. پژوهش حاضر با عنوان اثر درک استفاده آسان، ایجاد همبستگی بر قصد خرید بر خط از طریق درک سودمندی و نگرش رفتار، نوع تجربه کاربر(مطالعه موردی اپلیکیشن راهنمای گردشگری صوتی آوایار) انجام شد. پژوهش حاضر از نظر جهتگیری از نوع کاربردی، از نظر روش جز تحقیقات پیمایشی دستهبندی میشود. جامعه آماری پژوهش حاضر استفاده کنندهگان و کاربران اپلیکیشن آوایار میباشد که به دلیل عدم دسترسی به تمامی استفاده کنندهگان و کاربران تعداد جامعه آماری مورد مطالعه نامحدود در نظر گرفته شد. جهت تحلیل دادهای از نرمافزار spss و نرمافزار PLS استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشن داد که استفاده از خدمات هوشمند بر نوع تجربه گردشگران در فضای شهری اثر مثبت و معناداری دارد. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن بود که زمانی که استفاده از اپلیکیشن، برای افرادی با سطح مهارتهای مختلف قابل استفاده باشد، میتواند به عنوان یک اپلیکیشن مفید و کاربردی شناخته شود که به گردشگران در سفر کمک میکند.
