Generation Reflection in TV Commercial and Advertisement
الموضوعات :Ahmad Askari 1 , Ali Ghasemi Ardahaee 2
1 - M.A Student of Tehran University
2 - PHD Student of Tehran University
الکلمات المفتاحية: Generations, TV Commercial, Generation relationship,
ملخص المقالة :
This research studies TV commercial from cultural-conflict view point and tries to analyze mutual relation between parent-child generations. It applies signifier's method for reflecting TV commercials. Signifying qualitative method on the base of General signifies along with "first levels signifiers" and "Second level signifiers" obtained Symbolic displacement. This research shows TV commercial from subjective and from objective power perspective is equal to this paradigm which leads to inequality and gap in power structure in society.
) فارسی
1. اینگلهارت،ر،(1373)، تحول فرهنگیدرجوامع پیشرفته صنعتی، ترجمه مریم وتر، تهران: کویر.
2.بالس، ک،(1380)،فرهنگ و زندگی روزمره، ترجمه ح پاینده، تهران، فصلنامه ارغنون.
3.پاینده، ح، (1385)، قرائتی نقادانه از آگهیهای تجاری در تلویزیون، تهران، نشر روزنگار.
4.پناهی، م. ح، (1380)، فاصله نسلی واختلافات خانوادگی وچگونگی برخورد با آن، فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی، سال یازدهم، شماره 37 و 38 ، تهران، دانشگاه الزهرا .
5.قاضی نژاد، م،(1383)، نسلها و ارزشها، پایاننامه دکترای جامعهشناسی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
6.کاظمی، ع و محسنی آهویی، اِ ،(1387)،تبعیض سنی: ارزیابی گفتمان سیاست فرهنگی در هویتبخشی به جوانان ایرانی، نامۀ علوم اجتماعی، شمارۀ 33، بهار 1387.
7.ضمیران، محمد،(1382)، درآمدی بر نشانهشناسی هنر، تهران: قصه.
8.ویمر، راجر دی و دومینیک، جوزف آر،(1384)، تحقیق در رسانههای جمعی، ترجمۀ کاووس سید امامی، تهران، سروش.
ب) انگلیسی
1- Bourdieu, P (1984) Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, London: Routledge.
2- Klimova S (2000) Youth socialization and social changes: a research agenda, available online at lucy.ukc.ad.uk .
3- Rempel, W (1965) The role of value in karl-Mannheims sociology of knowledge, mouton & co puplishers, The Hague 1969.
4- Schuman H and Scott I (1989) Generation and collective memories, American sociological review, vol 54.