بررسی رابطه بین بلوغ مدیریت دانش کارکنان و کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
الموضوعات : فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتیسنجر سلاجقه 1 , سمانه مهدیزاده 2 , مژگان ناظری 3
1 - استادیار ،گروه مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
2 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
3 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
الکلمات المفتاحية: کیفیت, دانشگاه آزاد اسلامی, کیفیت خدمات آموزشی, بلوغ مدیریت دانش کارکنان,
ملخص المقالة :
دانش طی سالیان متوالی به عنوان یک منبع با ارزش به حساب می آمد و استفاده از دانش در مکان و زمان به صورت صحیح می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت خدمات داشته باشد. هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین بلوغ مدیریت دانش کارکنان و کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان است و روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به تعداد 300 نفر بود. از این تعداد 271 نفر به عنوان نمونه آماری با استفاده جدول کرجسی و مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های بلوغ مدیریت دانش کارکنان، کیفیت خدمات آموزشی محقق ساخته می باشد. جهت سنجش رابطه بین بلوغ مدیریت دانش کارکنان و کیفیت خدمات آموزشی از مدل معادلات ساختاری و از نرم افزار Amosاستفاده شد و پنج فرضیه فرعی با توجه به مدل برازش داده شده، شاخصهای نیکویی برازش گزارش شده در مدل، همگی در سطح مطلوب قرار گرفتهاند و مدل برازش داده شده از برازش کافی برخوردار است، در نهایت بین کیفیت خدمات آموزشی و بلوغ مدیریت دانش کارکنان رابطه معناداری وجود دارد.
_||_