تاثیر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک بر پذیرش آن در شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی قزوین
الموضوعات :
1 - استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه مدیریت، قزوین، ایران (عهده دار مکاتبات)
2 - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، گروه مدیریت، قزوین، ایران
الکلمات المفتاحية: استراتژی, تجارت الکترونیک, شرکت های کوچک و متوسط, صنایع غذایی استان قزوین,
ملخص المقالة :
هدف این پژوهش، تبیین تاثیر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک بر پذیرش آن در شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی قزوین است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات و داده ها، توصیفی- پیمایشی است، که اطلاعات مورد نیاز از طریق مطالعات کتابخانه ای به وسیله فیش برداری و داده های مورد نیاز از طریق مطالعات میدانی به وسیله پرسشنامه گردآوری شدند. جامعه آماری، مدیران شرکت های کوچک و متوسط صنایع غذایی قزوین بودند، که براساس جدول مورگان، 194 نمونه به روش نمونه گیری تصادفی ساده متناسب با حجم درون خوشه ای مورد مطالعه قرار گرفتند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در رابطه با جمعیت شناختی، از آمار توصیفی و در رابطه با آزمون فرضیه ها، از آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد، متغیر پشتیبانی شرکت با ضریب 79/0 بیش ترین تاثیر را بر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک و متغیر سودمندی ادراکی با ضریب 70/0 بیش ترین تاثیر را بر پذیرش تجارت الکترونیک دارد. همچنین، متغیر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک با ضریب 87/0 بر پذیرش آن، تاثیر مثبت و معناداری دارد.