رابطه اعتماد ادراک شده کارکنان به مدیران در بهبود عملکرد کارکنان (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین)
الموضوعات :
1 - کارشناس ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
الکلمات المفتاحية: عملکرد کارکنان, اعتماد متقابل, ادراک, صداقت, شایستگی, ثبات رویه, وفاداری و روراستی,
ملخص المقالة :
اعتماد یکی از جنبه های مهم روابط انسانی است و زمینه ساز مشارکت و همکاری میان اعضای جامعه می باشد. اعتماد مشارکت را در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سرعت بخشیده و تمایل افراد را برای همکاری با گروه های مختلف جامعه افزایش می دهد. با اعتماد، روابط اجتماعیِ محکم و صلح آمیز حفظ می شود که این ها به نوبه خود، پایه و اساس رفتارهای جمعی و همکاری های سازنده هستند [15]. در این پژوهش از میان دیدگاه های مطرح شده در مورد ابعاد اعتماد، دیدگاه رابینز و برای نشان دادن تأثیر اعتماد متقابل بر عملکرد از مدل کریتنر استفاده گردیده است. با تحلیل های آماری انجام شده بر روی داده های گردآوری شده، این نتیجه حاصل گردید که بین ابعاد اعتماد و عملکرد رابطه معناداری وجود دارد.