بکارگیری روش تلفیقیQFD-AHP در راستای بهبود ارائه سرویسهای اینترنتی
الموضوعات :جلال حقیقت منفرد 1 , احمدرضا اعتمادی 2
1 - استادیار، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
الکلمات المفتاحية: تحلیل سلسله مراتبی, گسترش عملکرد کیفیت, خواستههای مشتریان, خدمات اینترنت,
ملخص المقالة :
امروزه، اینترنت به عنوان یک ابزار سریع و ارزان ارتباطی، ابعاد مختلف زندگی بشر را دچار دگرگونی کرده است. آمار نشان میدهد که طی چند سال اخیر تعداد استفاده کنندگان از شبکه اینترنت در کشورهای مختلف، گسترش فوقالعادهای یافته است. در این میان، شرکتهای ارائهدهنده سرویس های اینترنت به دنبال یافتن نیاز های اصلی مشتریان خود بودهاند. یکی از راهکارهای اصلی برای شنیدن صدای مشتریان استفاده از رویکرد گسترش عملکرد کیفیت میباشد. پژوهش حاضر در یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های اینترنت در ایران صورت گرفته است. در مسیر پژوهش، ابتدا نیازهای مشتریان شناسایی شده و با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی و نظم و جامعیتی که در رویکرد گسترش عملکرد کیقیت وجود دارد، این نیازها در محصول که در واقع همان خدمات اینترنتی هستند، پیاده سازی شده اند. نتایج تحقیق حاکی از این است که "قیمت مناسب خدمات ارائه شده"دارای بالاترین اهمیت در نیازهای مشتریان و "استفاده از کارکنان خبره، متخصص و با انگیزه" مهمترین الزامات فنی جهت پیادهسازی نیازهای مشتریان هستند که تمرکز بیشتر روی آنها در حصول موفقیت نقش اساسی ایفا می کنند شود.
_||_